Udział liderującego Polsatu w okresie od 20 do 26 czerwca 2016 roku zwiększył się o 0,84 pkt. proc. do 13,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##
Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie poszedł do góry o 1,99 pkt. proc. i wyniósł 12,27 proc.
Podium uzupełnia TVN, który tydzień wcześniej był drugi. Wynik tej stacji to 9,35 proc. (spadek o 1,14 proc.). Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2, która wyśrubowała swój najniższy tygodniowy udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce (tylko 5,33 proc.; w dół o 1,02 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 39,56 proc. do 40,23 proc.

W pierwszej piątce znalazł się jeszcze kanał TVN24 (3,99 proc.; do góry o 0,16 pkt. proc.). Tym samym przewaga Dwójki nad informacyjną stacją TVN wyniosła zaledwie 1,34 pkt. proc.
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Stacja ta zwiększyła udział o 0,68 pkt. proc. do 15,13 proc. Drugą lokatę zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 10,98 proc., po spadku o 1,44 pkt. proc.Na ostatniej pozycji podium znalazła się Jedynka - udział tej stacji wyniósł 9,56 proc. (do góry o 1,90 pkt. proc.) Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Dwójka, która również w tym ujęciu wyśrubowała swój najniższy udział w historii (w dół o 0,73 pkt. proc. do zaledwie 4,74 proc.).Ponadto przewaga Dwójki nad piątą w rankingu stacją TV Puls (3,78 proc. udziału) wyniosła tutaj zaledwie 0,96 pkt. proc.

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziła transmisja meczu Ukraina-Polska w ramach Euro 2016, którą 21 czerwca na antenie TVP1 oglądało 6,73 mln widzów.To samo spotkanie pokazywał również Polsat, gdzie śledziło je 5,17 mln osób. W rankingu top 20 programów pozycja ta była czwarta - zobacz szczegółowe dane meczu Ukraina-Polska.Na drugim miejscu znalazł się mecz Polaków ze Szwajcarią z 25 czerwca - na antenie TVP1 transmisję oglądało 6,58 mln osób (ten sam pojedynek pokazany w Polsacie zgromadził 4,54 mln widzów; piąta lokata w zestawieniu).Podium uzupełnia studio przed meczem Polaków z Ukrainą, które do Jedynki przyciągnęło średnio 5,36 mln widzów.Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 21 czerwca obejrzało 3,47 mln widzów (emisja po meczu Ukraina-Polska - wyjątkowo o 20.25). Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 2,88 mln widzów (emisja 20 czerwca). Więcej, bo 2,97 mln oglądających miał „Teleexpress” z 26 czerwca.

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 20.06.2016 - 26.06.2016 - grupa 4+
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 20.06.2016 - 26.06.2016 - grupa 16-49











