Federa z nową identyfikacją wizualną i strategią komunikacji autorstwa agencji Lotna

Agencja kreatywno-brandingowa Lotna stworzyła dla Federy nowy system identyfikacji wizualnej oraz strategię komunikacji marki w ramach jej codziennej działalności.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Federa z nową identyfikacją wizualną i strategią komunikacji autorstwa agencji Lotna

Pierwszą kluczową zmianą jest nowy znak. Idea i wygląd zostały oparte na połączeniu charakterystycznych dla organizacji 3 motywów: pierwsza litera nazwy fundacji, symbol płci żeńskiej oraz symbol oznaczający pomoc, również medyczną. Całość utrzymano w minimalistycznym charakterze, opierając się na 3 głównych kolorach – tym samym logo zapewnia większą uniwersalność i estetyczność projektową. Charakterystyczna litera F stosowana będzie także jako skrócony znak Federy.  

Całą tożsamość zaprojektowano tak, aby można było pracować z nią w sposób sprawny i elastyczny. Głównym kolorem marki wybrano czerwień – jej zadaniem jest zwrócenie uwagi na tematy poruszane przez fundację, pobudzenie do działania oraz inspirowanie. Połączono ją z mocną typografią, dzięki czemu siła przekazu jest o wiele większa niż dotychczas. Czerwień wspierana jest przez delikatniejszy róż, będący jej przeciwwagą – ta barwa to symbol radości, kojarzący się z kobiecością i opieką oraz sposób na uspokojenie komunikacji.

grafika

Na górze poprzednie logo Federy, na dole nowa wersja

- Cieszymy, że mieliśmy okazję brać udział w tym projekcie – komentuje Anita Kamila Sochacka – co-owner Lotnej. – Zadanie, przed jakim stanęliśmy było prawdziwym wyzwaniem. Nie tylko ze względu na skalę i szczegółowość prac, ale też na charakter organizacji, z którą współpracowaliśmy. Tematy, które porusza Federa w swojej codziennej działalności, są niezwykle istotne i ważne – zwłaszcza w dzisiejszych czasach. A fakt, że współpracuje ona z takimi partnerami jak Komisja Europejska czy Organizacja Narodów Zjednoczonych, dodatkowo wzmacniał naszą motywację do stworzenia takiego systemu identyfikacji, który będzie doskonale się sprawdzał zarówno w realiach krajowych jak i międzynarodowych – dodaje.

grafika

Federa z nową strategią komunikacji

Nową tożsamość wspiera także opracowany przez Lotną indywidualny system ikon i ilustracji, posiadających prostą, liniową i minimalistyczną formę. Wypełnione są one jednym z kolorów Federy, co również ma na celu wzmocnienie przekazu graficznego i skupienia uwagi odbiorcy na szczegółach.

Obok systemu identyfikacji wizualnej funkcjonować będzie odświeżona komunikacja werbalna.

- Musieliśmy nie tyle, co opracować komunikację na nowo, ale zebrać już istniejące atrybuty marki i pokazać je odbiorcy w nowej odsłonie - w bardziej wyeksponowanej formie, zwracając uwagę na konkretne akcenty. Federa staje w obronie pokrzywdzonych i tych, którzy walczą o prawo do decydowania o swoim ciele i seksualności. Jest połączeniem archetypów mędrca i opiekuna – nie tylko dzieli się wiedzą, ale też posiada w sobie empatię, zapobiega zagrożeniom i oferuje opiekę tym, którzy jej potrzebują – dodaje Piotr Mateńko, współautor strategii komunikacji.

Na kluczowy element komunikacji wybrano hasło „Zawsze po Twojej stronie”.

grafika
grafika

Identyfikacja i strategia będą wykorzystywane w każdym kanale komunikacji, a nowe zasady będą jeszcze lepiej wspierać informowanie o działalności i sukcesach Federy.

Federa to najstarsza organizacja pozarządowa w Polsce zajmująca się walką o prawa człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem praw reprodukcyjnych kobiet i praw medycznych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"