Festiwale Pokemon GO przyniosły 300 mln dolarów miastom-gospodarzom

Powrót wydarzeń na żywo Pokémon GO Fest dał 150 tys. graczy szansę na spotkanie i dobrą zabawę w gronie innych fanów gry. Dla Berlina, Seattle i Sapporo był to natomiast znaczny zastrzyk pieniędzy. Niemal połowa uczestników wyraziła chęć ponownego odwiedzenia miast, w których odbyły się festiwale.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Pokémon GO Fest skupia uwagę na miastach-gospodarzach, a dziesiątki tysięcy graczy podróżuje po świecie i kraju, aby połączyć się z innymi i wspólnie budować społeczności Pokémon GO. Trenerzy, którzy biorą udział w wydarzeniach, mają szansę złapać wybrane Pokémony i ukończyć specjalne badania, a wszystko to podczas zwiedzania miasta i jego okolic.

W 2022 r. odbyły się trzy wydarzenia z serii Pokémon GO Fest. Wzięło w nich udział ponad 150 tys. uczestników, z czego średnio 80% z nich przyjechała z innego miasta niż to, w którym odbył się festiwal. Goście dostarczyli łącznie 309 mln dolarów do gospodarek Berlina, Seattle i Sapporo. 45% uczestników zadeklarowało również chęć powrotu do miasta gospodarza w ciągu 12 miesięcy.

W Berlinie ponad 40 tys. Trenerów wydało 49,2 mln dolarów, co przyniosło 24,3 mln dolarów przyrostu wpływów podatkowych. Trenerzy przeszli średnio 7,6 km i złapali łącznie 14 milionów Pokémonów. Spośród tych Trenerów 88% przyjechało spoza miasta, a 43% z zagranicy. Odwiedzający wydali średnio 521 dolarów, z czego najwięcej skorzystały restauracje, bary i sklepy. 

W Seattle ponad 58 000 Trenerów wydało 114,7 mln dolarów, co przyniosło 40 mln dolarów dodatkowych wpływów podatkowych. Trenerzy przeszli średnio 11 km i złapali łącznie 17 milionów Pokémonów. Spośród tych Trenerów 83% przyjechało spoza miasta, a 14% z zagranicy. Odwiedzający wydali średnio 816 dolarów, z czego najbardziej skorzystały restauracje, rozrywka i sklepy. Relację z wydarzenia można obejrzeć tutaj.

W Sapporo ponad 55 000 trenerów wydało 65,5 mln dolarów, co przyniosło 15,3 mln dolarów wpływów z podatków. Trenerzy przeszli średnio 12 km i złapali łącznie 17 milionów Pokémonów. Spośród tych trenerów 84% przyjechało spoza miasta. Odwiedzający wydali średnio 615 dolarów, przy czym najwięcej skorzystali na zakupach i rozrywce. 

- Dla mnie GO Fest był idealnym pretekstem do przedłużenia mojego pobytu w Niemczech i spędzenia dodatkowego tygodnia na zwiedzaniu Berlina. W ciągu tego tygodnia poznałam tak wiele berlińskiej kultury, historii, sztuki i jedzenia. Po GO Fest wziąłem pociąg do Monachium, aby kontynuować eksplorację i wędrówki z przyjacielem, którego pierwotnie poznałem w 2018 roku przez Pokémon GO. Nie sądzę, że kiedykolwiek miałbym te doświadczenia, gdyby Pokémon GO nie połączył nas razem - skomentowała Zoë z kanału YouTube ZoëTwoDots. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"