Fibaro to poznańska marka działająca na rynku smart home, której produkty są dostępne na ponad 100 rynkach na całym świecie. System oferowany przez Fibar Group był pierwszym działającym w pełni bezprzewodowo. Od 2010 r. jest stale rozwijany o nowe produkty i funkcje.
Nice to międzynarodowa grupa z siedzibą we Włoszech zajmująca się automatyką domową oraz rozwiązaniami z dziedziny bezpieczeństwa dla domu. Firma oferuje produkty z dziedziny zintegrowanej automatyki do bram, bram garażowych, rolet przeciwsłonecznych, systemów parkingowych i bezprzewodowych systemów alarmowych w budynkach mieszkalnych, komercyjnych i przemysłowych. Nice sprzedaje swoje produkty w ponad 100 krajach poprzez sieć 30 oddziałów i dziesiątek dystrybutorów. Produkty firmy powstają w 12 fabrykach.
Dzięki pozyskaniu inwestora strategicznego w postaci Nice, Fibaro zamierza zaoferować klientom bardziej spójny system smart home. Dotychczas współpracował on z automatyką do bram garażowych, rolet itp., a dzięki połączeniu sił z włoskim producentem klienci mają docelowo otrzymać bardziej zintegrowane rozwiązania pozwalające na łatwiejszą i wygodniejszą obsługę inteligentnego domu. Przykładowo poprzez integrację produktów Nice i Fibaro w przyszłości będzie można nadawać zdalny, automatyczny dostęp do garażu wybranym autom lokalizowanym przez GPS bądź po numerach rejestracyjnych. Dla Fibaro transakcja oznacza również powiększoną sieć dystrybucji produktów oraz inwestycję w działy R&D i moce produkcyjne.

- Zdecydowaliśmy się na ofertę Nice, ponieważ poszukiwaliśmy inwestora, który nie tylko pozwoli marce Fibaro dalej rozwijać się w zaplanowanym przez nas kierunku, ale również zapewni nam środki na dalsze badania i sam skorzysta z naszego zaawansowanego technologicznie know-how. Wzbogaci to również portfolio produktów obu firm - mówi prezes Fibaro Maciej Fiedler.
Dla Nice transakcja opiewająca na 250 mln złotych to największa inwestycja w branży smart home i IoT dokonana kiedykolwiek przez tę grupę.











