Firma, która przez ostanie dwa lata działała pod nazwą Finlandia Polska, zmienia nazwę na Brown-Forman Polska.
- "Wierzymy, że budowanie tych mocnych i stałych więzi z naszą firmą macierzystą w Stanach Zjednoczonych okaże się korzystne w perspektywie czasu dla naszych interesów w Polsce." - oświadczyła Phoebe Wood, Wiceprezes i Dyrektor Finansowy Brown-Forman Corporation.
Konsolidacja działań pod marką Brown-Forman Polska w Polsce ma na celu przyśpieszenie rozwoju sprzedaży oraz wzmocnienie pozycji Jacka Daniel'sa na polskim rynku whiskey, jak również utrzymanie Finlandia Vodka na pozycji lidera w segmencie wódek importowanych.
Dzięki dynamicznemu wzrostowi sprzedaży wódek importowanych i whiskey Polska jest bardzo atrakcyjnym rynkiem dla Brown-Forman. Polska jest drugim największym rynkiem dla Finlandia Vodka na świcie po Stanach Zjednoczonych.

Mimo, że polski rynek whiskey jest relatywnie mały (wódka obejmuje 93% sprzedaży wyrobów spirytusowych), ubiegłoroczna redukcja ceł, związana z wejściem Polski do Unii Europejskiej, wpłynęła na obniżenie cen importowanych marek alkoholi i spowodowała gwałtowny wzrost sprzedaży.
Brown-Forman Polska wykorzysta to środowisko, aby podnieść sprzedaż w segmencie napojów alkoholowych (nie wódek), poprzez wsparcie marek Jackiem Daniel'sem, jak i Southern Comfort. Według ostatnich badań Jack Daniel's jest wśród polskich konsumentów najpopularniejszą amerykańską whiskey, której sprzedaż podwoiła się w ubiegłym roku.
- "Obniżenie taryf i akcyzy, wynikające z przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, ma ogromny wpływ na wzrost pozycji Jacka Daniel'sa, światowej wiodącej marki Brown-Forman. Mamy nadzieję, że ten trend będzie się utrzymywał w przyszłości, gdy będziemy nadal prowadzić nasze interesy i inwestycje dla naszych marek na tym ważnym rynku." - powiedziała Phoebe Wood.











