Firmy muszą nauczyć się zachowywać umiar w komunikacji z klientami

81% konsumentów rezygnuje z subskrypcji wiadomości od firm, jeśli te nie potrafią zachować umiaru w komunikacji marketingowej. Z kolei ponad połowa konsumentów deklaruje, że chce otrzymywać mniej komunikatów od swoich ulubionych brandów. To tylko niektóre z ustaleń z najnowszego raportu Optimove Insights, które rzucają światło na narastający problem zmęczenia marketingowego wśród konsumentów.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Nadmiar komunikacji marketingowej, bombardowanie ofertami i promocjami – to wszystko może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego. Zamiast zachęcać do zakupów, irytuje i zniechęca klientów. Według badań Optimove Insights, aż 54% konsumentów otwiera maile marketingowe tylko wtedy, gdy są one spersonalizowane i odpowiadają ich potrzebom.

"Konsumenci oczekują aktualnych, trafnych wiadomości, które pomogą im podczas zakupów. Kluczem do sukcesu jest umiar i personalizacja" – komentuje wyniki badań Krzysztof Lewiński, CEO Armatis Polska, wiodącego outsourcera obsługi klienta i sprzedaży.

Podkreśla on, że kluczem do sukcesu w komunikacji marketingowej i sprzedażowej jest znalezienie złotego środka, a umiar w komunikacji z klientem to nie tylko kwestia ilości, ale także jakości przekazu. Komunikaty powinny być jasne, zwięzłe i konkretne. Warto unikać żargonu branżowego i skupić się na korzyściach, jakie klient może odnieść z produktu lub usługi.

„Pamiętajmy, że komunikacja z klientem to nie sprint, ale maraton. Budowanie długotrwałych relacji wymaga czasu, cierpliwości i przede wszystkim szacunku dla potrzeb i preferencji klienta. Dlatego warto inwestować w komunikację, która jest nie tylko skuteczna, ale także etyczna i odpowiedzialna” – dodaje przedstawiciel Armatis.

Badanie Optimove Insights zostało zrealizowane na podstawie badania przeprowadzonego w styczniu 2024 roku na próbie 305 obywateli USA. Respondenci byli w wieku 18+, 49% stanowili mężczyźni, a 51% kobiety.

Dodatkowe informacje o Armatis

Armatis to firma wywodząca się z Francji, która od ponad 30 lat tworzy rozwiązania outsourcingowe dla przedsiębiorstw. Dotyczą one wielokanałowego wsparcia klienta, sprzedaży, helpdesku oraz innych rozwiązań B2C i B2B, które są dostarczane w ponad 14 językach i zgodnie z wizją zawartą w haśle „Your customer first”. Ofertę Armatis wyróżnia przede wszystkim elastyczność, która umożliwia klientom łatwe i szybkie skalowanie zespołu obsługi klienta i sprzedaży stosowanie do potrzeb, ale także know-how wynikający z ponad 30 lat działalności na rynku, innowacyjność i wypracowane procesy zarządzania. Armatis aktualnie zatrudnia na całym świecie ok. 9000 osób, a w Polsce ok. 2000. Dodatkowe informacje na temat Armatis Polska są dostępne na stronie: https://www.armatis.com/pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online