„Forbes Women” to dziś magazyn, serwis online, podcast Forbes Women i szereg inicjatyw wspierających Polki w ich zawodowych dążeniach, aspiracjach i wyborach.
To również wiele szeroko zakrojonych akcji społecznych wspierających równość kobiet i mężczyzn: Równa Firma, Equal Voice, Rodzice na Etacie, ale też List poparcia przedstawicieli biznesu dla społeczności LGBTQ+ czy Lista 100 Sexed i Forbes Women – wspólna akcja z Fundacją Sexed wspierająca edukację seksualną.
„W Polsce żyje ok. 20 milionów kobiet, to ponad połowa obywateli, bo 51,7%. Wyrównanie szans Polek dałoby ogromne korzyści dla wszystkich, bo to ogromny potencjał społeczny i gospodarczy. Jednak dziś mamy w Polsce pokolenia kobiet, które oczekują równości,ale w codziennym życiu jej doświadczają. Musimy to zmienić. Również w firmach, w miejscach pracy, w zarządach” – mówi cytowana w komunikacie Aleksandra Karasińska, założycielka i była redaktorka naczelna magazynu.

Z okazji pięciolecia magazynu do 31 maja trwa wystawa plenerowa „5 lat Forbes Women Polska”, którą można zobaczyć w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie. Wystawa składa się z 20 plansz prezentujących bohaterki okładek „Forbes Women”, kobiety, które są wzorami do naśladowania. Są wśród nich kobiety biznesu, nauki, sztuki, mistrzynie sportu czy dziennikarki. Ostatnia plansza, imitująca okładkę, jest rodzajem lustra, w którym zwiedzający mogą zrobić sobie zdjęcie do mediów społecznościowych. Każda plansza zawiera inspirujące cytaty z bohaterek opisywanych przez redakcję.
Wystawę stworzyła Aleksandra Karasińska, a zaprojektowała ją Magdalena Mamajek-Mich, dyrektorka artystyczna Forbes Women Polska i twórczyni projektu makiety magazynu. Prezentowane na wystawie okładki są wynikiem współpracy redakcji z wieloma wybitnymi fotografkami i fotografami.

W urodzinowym numerze Forbes Women, który na rynku będzie dostępny od 18 kwietnia, można znaleźć także: wywiad z Anitą Werner, dziennikarką najdłużej prowadzącą główny serwis informacyjny w Polsce, która mówi o niezależnych mediach i byciu dostatecznie dobrą; rozmowę z prof. Małgorzatą Fuszarą; wywiad Justyny Kopińskiej z Vallery Jarred, prezeską Obama Foundation; rozmowę z Robertem Biedroniem o tym, co Unia zrobiła dla Polski; Listę „25 Liderek Klimatu i Środowiska”; z cyklu Mistrzynie” rozmowę Katarzyny Janowskiej z Kasią Smutniak oraz artykuł o męskości w czasach feminizmu.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/forbes-women-bez-wicenaczelnej-odchodzi-agnieszka-filipiak,7169460840179329a ##
„Forbes Women” to marka, która powstała w 2008 roku z inicjatywy Moiry Forbes, wnuczki Malcolma Forbesa - założyciela magazynu „Forbes”. Polska wersja pisma ukazuje się od kwietnia 2019 roku.











