Frisco zyskuje klientów. Znów dodatnia rentowność

E-sklep spożywczy Frisco, należący do Eurocashu, drugi kwartał z rzędu osiągnął zysk na poziomie EBITDA. Jego przychody zwiększyły się słabiej niż w pierwszej połowie 2025 roku, a baza klientów wzrosła o 10 proc.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Frisco zyskuje klientów. Znów dodatnia rentowność
Fot. materiały prasowe Frisco

W trzecim kwartale 2025 roku przychody sprzedażowe Frisco wyniosły 140 mln zł, o 14,6 proc. więcej niż przed rokiem (126 mln). Złożył się na to wzrost rok do roku liczby aktywnych klientów o 10 proc. oraz wartości średniego koszyka zakupowego o 5 proc.

W prezentacji inwestorskiej Eurocashu nie podano, ilu obecnie internautów robi zakupy na platformie ani ile średnio wydają tam za jednym razem. Natomiast w trzecim kwartale ub.r. przeciętny koszyk zakupowy wynosił 351 zł, co oznacza, że w zeszłym kwartale było to 368 zł.

Wiadomo natomiast, że wyniki Frisco zwiększyły się słabiej niż w pierwszym półroczu. W pierwszej połowie br. przychody platformy poszły w górę r/r o 17 proc. do 154 mln zł, a baza aktywnych klientów – o 15 proc., zaś w drugim kwartale nastąpił wzrost wpływów o 25 proc. do 154 mln zł i liczby aktywnych klientów o 11 proc.

W efekcie Frisco w ciągu trzech kwartałów br. wypracowało 448 mln zł przychodów, po wzroście o 19 proc. r/r. To więcej niż w całym 2023 roku, gdy wpływy platformy wyniosły 434 mln.

Frisco zyskowne drugi kwartał z rzędu

W drugim kwartale br. Frisco osiągnęło swój pierwszy w historii zysk EBITDA. W prezentacji podano, że również w zeszłym kwartale rentowność platformy w tym ujęciu była dodatnia.

Jako priorytet wskazano wzmacnianie lojalności i pozyskiwanie klientów w celu optymalizacji działania nowego magazynu w Warszawie. Ów magazyn uruchomiono pod koniec 2023 roku.

Natomiast w połowie sierpnia br. Frisco ze swoją pełną ofertą (obejmującą dostawy zakupów własnymi autami) weszło do Łodzi. Platforma działa też w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach i Trójmiejście.

Wyniki finansowe Frisco
Wyniki finansowe Frisco © Licencjodawca

Mniej sklepów Duży Ben

Frisco w strukturze Eurocashu wchodzi w skład pionu Nowe Projekty, obejmującego też sieć sklepów alkoholowych Duży Ben. Ta sieć w minionym kwartale zanotowała spadek przychodów o 3,6 proc. do 119 mln zł.

To skutek zmniejszenia się w ciągu roku liczby jej sklepów o 25 do 395. Sprzedaż w ujęciu porównywalnym była taka sama jak przed rokiem, a rentowność poprawiła się.

W pierwszych trzech kwartałach br. segment Nowe Projekty wypracował 826,16 mln zł przychodów sprzedażowych, z czego 812,27 mln spoza holdingu Eurocash. Rok wcześniej było to odpowiednio 785,17 i 770,2 mln zł.

Natomiast strata operacyjna pionu zmalała r/r z 81,15 do 60,42 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa