Fundacja Rak’n’Roll z nową odsłoną kampanii "Dzień na U"

Fundacja Rak’n’Roll w partnerstwie z La Roche-Posay i Nationale-Nederlanden po raz siódmy zachęca do badań profilaktycznych. Tym razem zwraca uwagę na dodatkowy wymiar potwierdzania zdrowia – poczucie ulgi i rozładowania napięcia związanego z odkładaniem troski o siebie oraz niepewnością dotyczącą stanu zdrowia.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Fundacja Rak’n’Roll z nową odsłoną kampanii "Dzień na U"
Materiały prasowe

– Wyniki badań opinii i wiele lat naszych doświadczeń w prowadzeniu komunikacji profilaktycznej pokazują, że jako społeczeństwo nie chcemy być profilaktycznie straszeni rakiem. Zwrócenie uwagi na potwierdzenie zdrowia - korzyść ze zrobienia badania, zmienia perspektywę, jest dla odbiorców tego rodzaju komunikacji, a więc osób z założenia zdrowych, bardziej atrakcyjne i motywujące do działania – mówi Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.

W tegorocznej odsłonie "Dnia na U" Fundacja Rak’n’Roll pokazuje momenty życia, w których ludzie znajdują się w pozornie przerażającej, ale też ekscytującej sytuacji – i skupia się na uldze, którą przynosi przełamanie lęku. To chwila, w której z ust wyrywa się charakterystyczne "Uuu…", obrazujące radość i zaskoczenie.

Do udziału w spocie kampanii zostali zaproszeni artyści i twórcy: Mery Spolsky, Wojtek Łozowski, Michał Żebrowski, Aleksandra Domańska, Dawid Ogrodnik, Kasia Lins, David Gaboriaud oraz Julia Kuczyńska, znana jako Maffashion i Łukasz Dominiak - WhosYourDaddy.

– Zaangażowanie w kampanię Dzień na U to dla nas coś więcej niż partnerstwo – to wyraz naszej troski o zdrowie i dobrostan ludzi. Dlatego kolejny raz wspieramy kampanię Dzień na U, która zachęca do badań profilaktycznych i regularnego potwierdzania swojego zdrowia  – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej i rzeczniczka prasowa Nationale-Nederlanden.

– Jako marka La Roche-Posay z ogromną radością kontynuujemy współpracę z Fundacją Rak'n'Roll, wspierając nową odsłonę tej kampanii społecznej. Od lat jesteśmy zaangażowani w promowanie profilaktyki i zdrowia skóry, dlatego oprócz badań piersi, jąder i tarczycy zachęcamy również do dermatoskopowego badania znamion. Zależy nam, aby każdy mógł doświadczyć bezcennej ulgi i spokoju po badaniach profilaktycznych – tego właśnie symbolicznego "Uuuu", które jest esencją tej kampanii – Natalia Walencik-Metelska, senior brand managerka La Roche-Posay.

Spot osią kampanii

Działania w ramach tegorocznej odsłony koncentrują się na komunikacji digitalowej, łączącej organiczne i płatne formy promocji. Ważną rolę w dotarciu do odbiorców mają odegrać influencerzy oraz publikacje redakcyjne, a osią kampanii będzie spot emitowany online.

Za przygotowanie strategii komunikacyjnej oraz konceptu kreatywnego odpowiada agencja DDB Warszawa, która po raz kolejny wspiera inicjatywę Dzień na U. Planowaniem i zakupem mediów zajmują się PHD oraz DRUM. Produkcję spotu powierzono Papaya Films.

Za reżyserię odpowiada Piotrek Matejkowski, a za zdjęcia — Kuba Stoszek. Obaj twórcy są reprezentowani przez Papaya Roster. Postprodukcję zrealizowało RIOdePost, natomiast warstwę dźwiękową przygotowało Juice Sound. Współprace influencerskie koordynuje Lettly, a działania PR — w tym relacje z mediami i biuro prasowe — prowadzi Big Picture. Wszystkie zaangażowane podmioty wspierają kampanię pro bono.

Poradnik skutecznej komunikacji

W ostatnim czasie Fundacja Rak’n’Roll wraz z zespołem ekspertów – komunikologów, językoznawców i praktyków specjalizujących się w komunikacji o zdrowiu, opracowała rekomendacje, które ułatwią tworzenie skutecznej komunikacji zachęcającej do wykonywania badań profilaktycznych.

W poradniku "Komunikacja dla zdrowia. Jak mówić i pisać o profilaktyce chorób?" omówione zostały wątki takie jak m.in.: emocje, humor i groteska w przekazach zdrowotnych, budowanie zaufania do nadawcy komunikatu, blokery komunikacji, style narracji, profilowanie odbiorców czy miejsca publikacji komunikatów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

PhytoPharm w gronie klientów Value Media

PhytoPharm w gronie klientów Value Media