Galerie handlowe typu sąsiedzkiego – idealne rozwiązanie dla świadomych klientów

Warszawskie lokale komercyjne zlokalizowane w centrach handlowych zajmują ponad 1 mln mkw. Chociaż wydaje się, że galerii handlowych jest już wystarczająco dużo, warto nadmienić, że podany metraż oznacza nasycenie na poziomie zaledwie 430 mkw. na 1 tys. mieszkańców. Deweloperom daje to możliwości do budowy i komercjalizacji kolejnych obiektów, także tych o mniejszych powierzchniach.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zakupy w centrach handlowych wydają się jedną z ulubionych rozrywek Polaków. Jednak to wygoda zakupów pod jednym dachem jest najważniejszym czynnikiem, jaki bierzemy pod uwagę odwiedzając te miejsca. Poza planowanymi zakupami, mamy w galeriach handlowych także przestrzeń usługową, rozrywkową oraz gastronomiczną. Starannie zaplanowana przestrzeń i mix branżowy to sukces galerii handlowych. Właściciele istniejących już obiektów handlowych często rozbudowują je, zwiększając tym samym ich atrakcyjność i asortyment. Liczą, że dużym wyborem znanych marek i możliwości rozrywkowych skuszą nowych klientów i zatrzymają tych, którzy do tej pory robili tam zakupy. 

Segment convenience

Poza wielkopowierzchniowymi centrami handlowymi coraz częściej można spotkać mniejsze obiekty z segmentu convenience lub pasaże handlowe, oferujące szeroki wybór asortymentu i usług. Dla jakiego klienta powstają galerie handlowe o mniejszych powierzchniach? Duże centra przyciągają ludzi na wielogodzinne zakupy połączone z rodzinnym obiadem i seansem kinowym. Wybierane są głównie w weekendy, kiedy klienta nie ogranicza czas. - Na co dzień, przy coraz szybszym tempie życia i wydłużonych godzinach pracy mniejsze galerie, tzw. sąsiedzkie, to najodpowiedniejszy wybór dla osób, które chcą sprawnie załatwić wszystkie bieżące potrzeby, cenią sobie standard usług i chcą szybko wrócić do domu. W naszych galeriach handlowych zapewniamy klientom różnorodność branż dostosowaną do lokalnych trendów i wymagań klientów. Począwszy od tych oferujących dobra użytku codziennego, przez punkty gastronomiczne, aż po usługi w tej chwili niszowe, typu szewc, czy dorabianie kluczy – mówi specjalista ds. najmu powierzchni komercyjnych Karol Gawrychowski z Grupy Włodarzewska, właściciela podwarszawskiej Galerii Brwinów, galerii Metro oraz Metro Bis.

Eksperci z Jones Lang La Salle zaobserwowali umacnianie się segmentu centrów convenience. Z raportu firmy za 2013 rok wynika, że rośnie popularność mniejszych obiektów handlowych, umożliwiających szybkie zakupy w drodze do lub z pracy. Dla porównania w II kwartale 2013 roku oddano jedno centrum typu convenience w Podkowie Leśnej o powierzchni około 13 mkw. W Falenicy k. Warszawy w najbliższym czasie ma powstać obiekt o powierzchni 7 tys. mkw., natomiast na warszawskim Wawrze centrum o powierzchni 12 tys. mkw.

Czego należy oczekiwać od tych mniejszych powierzchniowo centrów handlowych?

Cechą charakterystyczną takich obiektów jest przede wszystkim dogodne położenie w pobliżu szlaków komunikacyjnych, wygodny parking. Także asortyment dobrany w taki sposób, by klient mógł wejść i w szybkim czasie zrobić codzienne zakupy bez potrzeby szukania sklepów czy punktów usługowych rozrzuconych po całym osiedlu – mówi Karol Gawrychowski. Nasi klienci mają także wygodny dostęp do prywatnych placówek medycznych. W obydwu naszych ursynowskich galeriach swoją siedzibę mają centra medyczne oraz rehabilitacyjne, gdzie oprócz lekarzy wielu specjalności można także wykonać badania laboratoryjne i diagnostyczne – dodaje. 

Mniejsze powierzchnie handlowe dają także poczucie sąsiedzkiej więzi i wspólnoty. Dla wielu osób to ważny element zżycia się z okolicą, w której mieszka i z ludźmi, którzy tam mieszkają lub prowadzą interesy. Eksperci z Collier Intrenational wskazują, że coraz więcej deweloperów dostrzega potencjał inwestycyjny tego segmentu. A format typu convenience będzie się aktywnie rozwijał. Klientem docelowym tego typu obiektów są osoby nastawione na szybkie załatwienie spraw i codzienne zakupy. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu