Skarga złożona do KER dotyczyła reklamy internetowej akcji „Gang Słodziaków” prowadzonej przez sklepy Biedronka. Zdaniem jej autora reklama ta łamie przyjęte zasady norm etyczny przez zachęcanie dzieci do przestępstw i zapoznawanie je z nomenklaturą przestępczą. „Gang jak wiemy jest zorganizowaną grupą przestępczą, poprzez zbitkę słów "Gang Słodziaków" oswajamy dzieci z przestępczością oraz pokazujemy, że nie ma nic złego w grupach przestępczych” - napisano w skardze.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gang-slodziakow-biedronka-zasady-w-reklamach-czytanie-dzieciom-wideo,7171240224540801a ##
Z zarzutem tym nie zgodzili się przedstawiciele Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka. Wyjaśnili, że na żadnym etapie prowadzenia akcji nie przedstawiono w materiałach promocyjnych oraz spotach treści, które mogłyby być utożsamiane lub kojarzone z działaniami grup przestępczych, a wręcz przeciwnie.

„Akcja Promocyjna przedstawia grupę zwierząt - przyjaciół, która przeżywa przygody oraz bawi się w swoim naturalnym środowisku, czyli w lesie. W żadnym przypadku nie można stwierdzić, że bohaterów Akcji powinno utożsamiać się z członkami grup przestępczych lub innych zorganizowanych podmiotów, których celem jest działalność zarobkowa oparta na działaniach przestępczych” - napisano w odpowiedzi na skargę. Podkreślono ponadto, że akcja promowała wśród dzieci czytelnictwo, kreatywność, wyobraźnię, wartości rodzinne i wagę przyjaźni.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gang-slodziakow-biedronka-maskotki-promocja-6-mln-maskotek-i-400-tys-egz-ksiazek,7171199305025665a ##
KER podzieliła stanowisko Jeronimo Martins Polska uznając, że w reklamie dochowano należytej staranności i nie zawiera ona treści sprzecznych z dobrymi obyczajami.











