„Gazeta Polska Codziennie” mocno w dół, „Parkiet” i „Super Express” zyskały czytelników

Prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie w kwietniu 2015 roku zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Swoją sprzedaż poprawiły jedynie „Parkiet” i „Super Express”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Polska Codziennie” mocno w dół, „Parkiet” i „Super Express” zyskały czytelników

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w kwietniu 2015 roku wyniosła 328 916 egz., czyli o 2,28 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 166 341 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 5,96 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w kwietniu br. poszedł do góry o 1,27 proc. do 152 119 egz.

Czwarta w rankingu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 0,13 proc. Dziennik ten w kwietniu br. sprzedawał się w liczbie 56 182 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 636 egz., po spadku o 8,92 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 7,72 proc. i wyniosła 4 994 egz.

Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 12,63 proc. - odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w kwietniu br. wyniósł 18 455 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Wyborcza”, która zyskała 4,93 proc.

Zaś najbardziej stracił „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 4,54 proc.

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele