GfK Polonia: CAWI najpopularniejszą metodą badawczą

Grupa GfK zrealizowała w 2012 roku na całym świecie niemal 17 milionów wywiadów CAWI. Klienci firmy coraz częściej sięgają po ten rodzaj badań, kosztem wywiadów bezpośrednich face-to-face lub wywiadów telefonicznych CATI.

km
km
Udostępnij artykuł:

Metoda CAWI jest coraz częściej wykorzystywana także w Polsce. W ubiegłym roku była ona najczęściej wybieraną przez klientów GfK Polonia techniką realizacji wywiadów spośród wszystkich metod dostępnych w instytucie.

Liczba przeprowadzonych wywiadów CAWI (ponad 196 tys.) po raz pierwszy byłą wyższa od liczby wywiadów bezpośrednich face-to-face (ponad 180 tys.) oraz wywiadów zrealizowanych metodą telefoniczną (ponad 141 tys.).

grafika

GfK Polonia podaje, że na zmianę proporcji w zakresie wykorzystywanych technik zbierania danych ma wpływ rosnąca penetracja internetu oraz stale rozwijany panel zarejestrowanych internautów - tzw. Access Panel, czyli internetowa społeczność osób, które wyraziły zgodę na udział w badaniach online i przekazały do panelu swoje pełne dane osobowe.

grafika

Nazwa CAWI to skrót od Computer-Assisted Web Interview. Jest to wspomagany komputerowo wywiad przeprowadzany przez stronę www, czyli jedna z metod zbierania informacji głównie w ilościowych badaniach marketingowych i opinii publicznej, w której respondent jest proszony o wypełnienie ankiety w formie elektronicznej. Pozostałe metody przeprowadzania wywiadów stosowane w badaniach marketingowych i opinii publicznej to CATI (wywiady przeprowadzane przez telefon), CAPI (wywiady face-to-face z wykorzystaniem laptopów) i PAPI (ankieta papierowa).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana