Zestawienie globalnych przychodów firm zajmujących się badaniami rynku podała organizacja branżowa American Marketing Association (AMA). Otwiera je Nielsen, którego przychody w ubiegłym roku wyniosły 6,57 mld dolarów (+2,4 proc. w relacji rdr.), z czego 3,72 mld dol. wypracowano na rynku amerykańskim, a 2,84 mld dol. na pozostałych rynkach.
Drugie miejsce zajmuje Kantar, którego przychody w skali roku spadły w 2017 r. o 2,4 proc. Firma odnotowała 970 mln dolarów przychodu z rynku amerykańskiego oraz 3,02 mld dolarów z innych rynków.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gemius-wlasny-model-jednozrodlowego-badania-reklamy-w-internecie-i-tv ##
Przychody IQVIA w 2017 roku wzrosły w skali roku o 5,3 proc. W USA przychody firmy wyniosły 1,43 mld dol, a poza USA 2,03 mld dol.
Kolejne miejsca zajęły Ipsos, którego łączny przychód wyniósł 1,97 mld dol (+0,2 proc. rdr., w USA 569 mln dol., poza USA 1,4 mld dol.); Gfk z przychodami 1,65 mld dol (-3,3 proc. rdr., w USA 300 mln dol., poza US 1,35 mld dol.); IRI z przychodami 1,14 mld dol (+14,7 proc. rdr., w USA 733,4 mln dol., poza USA 416 mln dol.) oraz comScore, którego przychody w 2017 r. wyniosły 403 mln dol. (+4,9 proc. rdr., 332, mln dol. w USA, pozostałe rynki 71,2 mln dol.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krritproponuje-powolanie-joint-industry-committee-jic ##
Jak podaje AMA, 50 czołowych agencji badawczych ze Stanów Zjednoczonych wypracowało łączny przychód 24,08 mld dolarów, z czego ponad 46 proc. (11,24 mld dol.) wygenerowano w USA. Pozostałe 53 proc. (12,83 mld dol.) to przychody z innych rynków. Przychody największych agencji w skali roku były wyższe o 3,4 proc.











