Gmail i Poczta Interii ze spadkami, Poczta Onetu przyciąga na najdłużej

Wśród serwisów i aplikacji poczty mailowej najwięcej użytkowników ma niezmiennie Gmail, najwięcej odsłon generuje Poczta.wp.pl, a najwięcej czasu internauci spędzają przeciętnie na Poczta.onet.pl. Ten ostatni serwis, tak samo jak Gmail i Poczta.interia.pl, zanotował niewielki spadek zasięgu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W grudniu ub.r. Gmaila, działającego pod adresem mail.google.com, odwiedziło 8,93 mln realnych użytkowników, czyli 31,79 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 230,17 mln odsłon, a każdy spędził w nim przeciętnie 68 minut i 37 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis miał 1,46 mln odwiedzających więcej niż Poczta.wp.pl, która przy 7,46 mln użytkowników zanotowała 769,39 mln odsłon oraz 5 godzin, 37 minut i 4 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Z kolei Poczta.onet.pl miała 4,61 mln użytkowników, 424,98 mln odsłon oraz 6 godzin, 12 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania. A system Onet.konto, służący do logowania się do niektórych usług Onetu, zanotował 3,73 mln odwiedzających, 43,97 mln odsłon oraz 6 minut i 4 sekundy średniego czasu korzystania.

W serwisie Poczta.o2.pl (miał 3,11 mln użytkowników i 286,25 mln odsłon) internauta spędził przeciętnie 5 godzin, 36 minut i 17 sekund, na Poczta.interia.pl (2,97 mln użytkowników i 81,2 mln odsłon) - 5 godzin, 28 minut i 56 sekund, a na Poczta.gazeta.pl (313,4 tys. użytkowników i 17,49 mln odsłon) - 2 godziny, 59 minut i 29 sekund.

grafika

Na komputerach Gmaila odwiedziło 8 mln internautów, wykonując 197,44 mln odsłon oraz spędzając średnio po 73 minuty i 16 sekund.

Poczta.wp.pl zanotowała 5,99 mln użytkowników, 537,92 mln odsłon oraz 5 godzin, 42 minuty i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Poczta.onet.pl - 3,93 mln użytkowników, 240,93 mln odsłon oraz 5 godzin, 45 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania.

Ten ostatni wskaźnik ponad 5 godzin wynosił też w przypadku Poczta.o2.pl (5 godzin, 15 minut i 9 sekund) oraz Poczta.interia.pl (5 godzin, 31 minut i 51 sekund).

grafika

Z kolei na urządzeniach mobilnych witryny mailowe WP i Onetu wyprzedziły Gmaila pod względem zasięgu. Pierwsza zanotowała 2,86 mln użytkowników, 231,47 mln odsłon oraz 2 godziny, 43 minuty i 47 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a druga - 1,7 mln użytkowników, 184,04 mln odsłon oraz 3 godziny, 30 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania.

Gmaila odwiedziło 1,48 mln internautów, którzy wykonali 32,73 mln odsłon i spędzili przeciętnie po 17 minut i 48 sekund. Na Poczta.o2.pl średni czas korzystania wyniósł 2 godziny, 55 minut i 48 sekund, a na Poczta.interia.pl - 2 godziny, 38 minut i 52 sekundy.

grafika

Gmail w skali roku stracił 0,92 pkt proc. zasięgu (to 2,8 proc. w dół), 63,37 mln odsłon (21,6 proc.) oraz 36 sekund przeciętnego czasu korzystania przez użytkowników (0,9 proc.). Natomiast Poczta.onet.pl zanotowała spadki o 0,85 pkt proc. zasięgu i 148,14 mln odsłon (to odpowiednio 4,9 i 25,8 proc. w dół) przy wzroście średniego czasu spędzonego przez internautów o minutę i 54 sekundy (czyli 0,5 proc.).

Poczta.wp.pl przy wzroście zasięgu o 0,7 pkt proc. (2,7 proc.) i przeciętnego czasu korzystania o 11 minut i 4 sekundy (3,4 proc.) straciła 690,99 mln odsłon (47,3 proc. w dół). Natomiast Poczta.o2.pl przy wzroście zasięgu o 0,5 pkt proc. (czyli 4,7 proc.) i średniego czasu spędzonego przez internautów o 5 minut i 17 sekund (1,6 proc.) zanotowała spadek liczby odsłon o 18,41 mln (6 proc.).

Poczta.interia.pl zanotowała spadki o 1,17 pkt proc. zasięgu i 6,15 mln odsłon (to 10 i 7 proc. w dół), za to średni czas korzystania wydłużył się o 21 minut i sekundę (czyli 6,8 proc.).

Witryna pocztowe Gazeta.pl miała identyczny zasięg jak rok wcześniej. Natomiast liczba jej odsłon zmalała o 1,7 mln (8,9 proc.), a przeciętny czas korzystania - o 22 minuty i 49 sekund (11,3 proc.).

grafika

Wśród aplikacji mobilnych z pocztą elektroniczną dominuje Gmail, który w zeszłym miesiącu miał 12,86 mln użytkowników, co dało 45,81 proc. zasięgu.

Z mobilnego Microsoft Outlook skorzystało 578 tys. internautów, a z Onet Poczty - 553,4 tys. Nowa aplikacja Poczty Interii miała 341,2 tys. użytkowników (a także 87,35 mln odsłon oraz 2 godziny, 8 minut i 46 sekund średniego czasu korzystania), a stara aplikacja - 51,9 tys. użytkowników (oraz 6,41 mln odsłon, 2 godziny, 4 minuty i 15 sekund średniego czasu korzystania).

Aplikacja WP Poczta przy 302,8 tys. użytkowników miała 41,79 mln odsłon oraz 2 godziny, 21 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania, a Poczta o2 przy 250,9 tys. użytkowników 45,54 mln odsłon oraz 3 godziny, 20 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania.

Od grudnia ub.r. wprowadzono duże zmiany w pomiarze w badaniu Gemius/PBI korzystania z aplikacji mobilnych. Dlatego porównywanie wyników aplikacji rok do roku nie jest miarodajne.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele