Wyszukiwarka Google jest obecnie najbardziej popularną platformą tego typu na świecie, a producent co pewien czas wprowadza w niej usprawnienia. W 2020 r. wyszukiwarka zaczęła informować użytkowników o trafności wyników, a także uzależniła wyniki wyszukiwania od doświadczeń internautów.
Zmiany w mobilnej wyszukiwarce
Teraz Google na firmowym blogu zapowiedział wprowadzenie zmian w wyszukiwarce przeznaczonej do urządzeń przenośnych.
Producent informuje, że część nowości będzie dotyczyła graficznej strony platformy. Lekkim modyfikacjom zostało poddane logo, z kolei większość elementów interfejsu uzyskała zaokrąglone krawędzie zgodnie z nowymi trendami na rynku.

Zmiany nastąpiły także w wynikach wyszukiwania. Będą one prezentowane w postaci niewielkich sekcji oddzielonych od siebie linią, a nie umieszczane w osobnych boksach, co ma bardziej uporządkować wyszukane informacje.
Czytelności wyników będzie też służyć powiększona czcionka oraz bardziej wyeksponowane nagłówki. Kolor zmieni także tło wyszukiwarki, co uczyni elementy na ekranie bardziej czytelnymi.
Według zapowiedzi nowa wersja wyszukiwarki Google pojawi się w wersji na Androida i iOS, później zmiany będą też widoczne w wersji desktopowej.

Zysk netto Alphabet (właściciel Google) wyniósł w III kwartale 2020 roku 11,25 mld dolarów, w porównaniu do 7,07 mld dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2019 roku). W tym samym czasie o 14 proc. zwiększył się przychód holdingu - z 40,5 mld dolarów do 46,17 mld dolarów. Samo Google zanotowało przychód w wysokości 46,02 mld dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 40,23 mld dolarów), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,18 mld dolarów do 11,21 mld dolarów.











