Ranking został oparty o coroczne badanie przeprowadzane przezfirmę Harris Interactive. Google odebrało pierwszą pozycjęMicrosoftowi, który spadł aż na 10. miejsce - informuje serwis TheInquirer.
Pierwsza dziesiątka rankingu przedstawia się następująco (wnawiasach miejsce w roku ubiegłym):
1. Google (4)2. Johnson & Johnson (2)3. Intel (16)4. General Mills (6)5. Kraft Foods (-)6. Berkshire Hathaway (21)7. 3M (3)8. Coca-Cola (5)9. Honda Motor (14)10. Microsoft (1)
Tymczasem w piątce firm o najgorszej reputacji znalazły sięHalliburton, Citgo, Northwest Airlines, Exxon Mobil orazComcast.
Harris Interactive przeprowadziła swoje badanie w dwóch fazach.Najpierw - w lipcu i sierpniu ubiegłego roku - firma wybrała 60firm, pytając 7105 Amerykanów o wskazanie dwóch korporacji, któreich zdaniem mają bardzo pozytywną i bardzo negatywną reputację.Następnie - w lutym i marcu bieżącego roku - ankieterzy zwrócilisię do 20477 respondentów o ocenienie 60 wyłonionych firm podwzględem 20 właściwości (m.in. jakość produktów, społecznaodpowiedzialność).

źródło: TheInquirer











