Google o połowę zmniejszy budżet marketingowy

W związku z ekonomicznymi skutkami trwającej pandemii koronawirusa, Google ograniczy o 50 proc. swój tegoroczny budżet marketingowy. Zamrożono też rekrutację nowych pracowników.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Z wewnętrznej korespondencji szefów Google, do której dotarła sieć CNBC wynika, że firma planuje obniżyć budżety marketingowe nawet o połowę, a dyrektorom zapowiedziano, że została zamrożona rekrutacja zarówno dla osób na etatach w pełnym wymiarze, jak i pracowników kontraktowych.

Obniżka budżetu marketingowego ma dotyczyć drugiej połowy tego roku. Maila w tej sprawie wysłano do pracowników działu marketingu Google.

Rzecznik firmy potwierdził, że budżety niektórych obszarów zostały zmniejszone nawet o połowę, ale dodał, że w innych obszarach może tak nie być, ponieważ wciąż trwa proces „ponownej kalibracji”.

- Jak podaliśmy w zeszłym tygodniu, ponownie oceniamy tempo naszych planów inwestycyjnych dotyczących pozostałej części 2020 roku i skupimy się na wybranej liczbie ważnych działań marketingowych - poinformował rzecznik firmy. „Nadal mamy solidny budżet marketingowy, szczególnie w dziedzinie cyfrowej, w wielu obszarach biznesowych”.

Drastyczne posunięcia nastąpiły tydzień po tym, jak dyrektor generalny Alphabet Sundar Pichai zapowiedział, że Google będzie wycofywać się z niektórych swoich inwestycji do końca roku w związku z kryzysem Covid-19, zaczynając od zatrudniania. Jednak w tamtym czasie Pichai poinformował tylko, że ponownie skalibruje „niezbędny marketing niezwiązany z biznesem” i „znacznie spowolni” zatrudnianie. Nie wspomniano o tak drastycznych cięciach budżetowych ani zawieszeniu zatrudnienia.

„Oprócz zatrudniania nadal inwestujemy, ale ponownie skalibrujemy ukierunkowanie i tempo naszych inwestycji w obszarach takich jak centra danych i maszyny, a także marketing i podróże, które nie są niezbędne dla biznesu” - stwierdził Pichai w notatce  wysłanej pracowników w zeszłym tygodniu.

Przed pandemią Google planował wzrost wydatków marketingowych w porównaniu z rokiem poprzednim. Firma, która dzieli wydatki na marketing i sprzedaż, wydała 18,46 mld dolarów na sprzedaż i marketing w 2019 roku.

Obejmuje to wydatki na reklamę i promocję związane z produktami i usługami, a także rekompensatę dla pracowników sprzedaży i marketingu. Raport roczny pokazuje, że w ubiegłym roku zatrudnienie wzrosło o co najmniej 15 proc. Ponadto wzrosły wydatki na reklamę i promocję o 402 miliony dolarów.

Zysk netto Alphabet wyniósł w IV kwartale 2019 roku 10,67 miliarda dolarów, w porównaniu do 8,95 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018. W tym samym czasie o 17 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 39,28 miliarda dolarów do 46,08 miliarda dolarów. Samo Google zanotowało przychód w wysokości 45,81 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 39 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,58 miliarda dolarów do 11,46 miliarda dolarów.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"