W jednym z pierwszych akapitów swojego listu Larry Page informuje, że w ciągu ostatniego roku Google zdecydowało się na zamknięcie lub włączenie do innych usług w sumie ponad 30 swoich produktów, w tym Knol i Sidewiki. O porządkach, w ramach których firma porzuciła także takie usługi jak Google Wave, Google Buzz, Picnik, Jaiku czy Google Labs, pisaliśmy m.in. tutaj, tutaj, tutaj i tutaj. Te zmiany są efektem procesu, w ramach którego Google koncentruje się na swoich kluczowych produktach i usługach, rezygnując z tych, które nie spełniły oczekiwań firmy.
W dalszej części listu CEO Google podaje wiele statystyk na temat popularności firmowych produktów i usług. Dowiadujemy się więc, że:
- portal społecznościowy Google+ ma ponad 100 milionów aktywnych użytkowników; - dziennie aktywowanych jest ponad 850 tys. urządzeń z Androidem poprzez sieć 55 producentów i ponad 300 operatorów; - przeglądarka Chrome ma ponad 200 milionów użytkowników; - z Gmaila korzysta ponad 350 milionów internautów, a każdego dnia konto w usłudze zakłada ponad 5 tys. nowych firm i instytucji edukacyjnych; - YouTube każdego miesiąca odwiedza ponad 800 milionów użytkowników, a co sekundę w serwisie pojawia się ponad godzina nowych materiałów wideo; - w III kwartale 2011 roku Google zanotowało 2,5 miliarda dolarów przychodu z mobilnych reklam - 2,5 razy więcej niż rok wcześniej; - ponad milion firm korzysta z firmowych produktów reklamowych; - ponad 30 miliardów dolarów wypłaciło Google wydawcom internetowych treści w ramach programu AdSense; - Tłumacz Google umożliwia tłumaczenie między dowolnymi dwoma z 64 wspieranych języków (w sumie 4032 kombinacji); - samokierujące samochody Google przejechały już ponad 200 tys. mil (ponad 320 tys. km).

List Larry'ego Page'a dostępny jest tutaj.











