Niedawno prokuratorzy z 10 stanów USA wnieśli wspólny pozew skierowany przeciwko Google. Internetowy gigant jest oskarżany o stosowanie monopolistycznych praktyk na rynku reklamowym i zmowę cenową z Facebookiem.
Sojusz Google i Facebooka
W pozwie oprócz zmowy cenowej jest także mowa o innym rodzaju porozumienia, w myśl którego Facebook miał stosować mniej agresywną politykę konkurencyjną wobec Google, w zamian za co był preferencyjnie traktowany w segmencie aukcji reklamowych.
Teraz dziennik „The Wall Sreet Journal” na podstawie własnych ustaleń poinformował, że Google i Facebook porozumiały się nieformalnie w sprawie obrony przed sądowymi zarzutami.
Obie firmy zamierzają prezentować wspólny front w walce z oskarżeniami wysuwanymi przez prokuratorów stanowych, nie wiadomo jednak czy prawnicy Google i Facebooka będą wspólnie występować podczas ewentualnego procesu.

Obecny sojusz Google i Facebooka jest pewnego rodzaju ewenementem, bowiem do tej pory największe firmy technologiczne w wypadku oskarżeń o niedozwolone praktyki broniły się samodzielnie przed sądami czy instytucjami regulacyjnymi.
Czytaj także: Unilever wraca z reklamami na Facebook.”To pokazuje, że nawet najwięksi reklamodawcy nie mają szans w starciu z tym gigantem”











