GroupM obniża prognozę globalnych wydatków reklamowych w tym roku z 3,6 do 3,4 proc.

Grupa negocjacyjna GroupM, do której należą agencje mediowe Wavemaker, Mindshare i Mediacom (WPP) obniżyła prognozy dotyczące globalnych wydatków reklamowych na ten rok. Skorygowała je z 3,6 proc. spodziewanego wzrostu do 3,4 proc.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Według danych GroupM wydatki reklamowe wyhamują w tym roku, ale wciąż najprężniej rozwijać się będzie reklama cyfrowa, która już w 2020 roku ma stanowić 50 proc. ogółu wydatków na reklamę w mediach (to dwukrotny wzrost wobec roku 2014, kiedy udział ten wynosił 25 proc.).

Najnowsza globalna prognoza mediów GroupM przewiduje spowolnienie globalnych wydatków na reklamę w 2019 r. Wynika z niej, że nadal prężne pozostaną ​​inwestycje cyfrowe - mają stanowić 50 proc. budżetów mediowych do 2020 r.

Według analityków GroupM wydatki w sektorze cyfrowym ostatecznie się ustabilizują - wzrost będzie ostatecznie spowalniał z każdym mijającym rokiem, by osiągnąć średnie wartości globalne.

W tym roku globalne wydatki reklamowe mają wzrosnąć o 3,4 proc., a w 2020 roku wzrost wyniesie 4,7 proc. - bez uwzględniania wydatków na reklamę polityczną w USA. Gdy te zostanę wzięte pod uwagę - wzrost wyniesie 6 proc. W skali globalnej Stany Zjednoczone są kluczowym motorem trwającej ekspansji przemysłu.

- Podczas, gdy podstawy ekonomiczne wspierające branżę reklamową są w tej chwili nieco kruche, tendencje wzrostowe utrzymują się nadal - powiedział Brian Wieser, globalny prezes Business Intelligence w GroupM.

Wzrosty na większości rynków

Wydatki reklamowe mają rosnąć na ponad 60 rynkach do końca tego i przyszłego roku. Ponad połowę wzrostu stanowić będą łącznie rynki USA, Chin, Brazylii i Indii.

W Chinach, które stanowią jedną szóstą globalnej reklamy, spodziewane jest zwiększenie nakładów na reklamę o 5,6 proc. w 2020 roku. Brazylia z prognozowanym na ten rok spadkiem na poziomie 0,9 proc. odbije się, by odnotować w przyszłym roku wzrost inwestycji reklamowych o 6,1 proc.

W Indiach spodziewany wzrost wydatków reklamowych ma wynieść 14 proc. w tym roku i 13 proc. w przyszłym. Dzięki temu Indie staną się 8. największym rynkiem reklamowym na świecie, wyprzedzając Australię i Kanadę.

Jeśli chodzi o Wielką Brytanię, wzrost o ponad 6,1 proc.w tym roku i 4,6 proc. w roku 2020 spowoduje, że czwarty pod względem wielkości rynek reklamy na świecie pozostanie wciąż jednym z silniejszych, pomimo niepewności związanej z Brexitem.

Reklama cyfrowa spowalnia

Nie jest zaskoczeniem, że działalność reklamowa związana z internetem dominuje na globalnym rynku reklamowym, odpowiadając za 50 proc. globalnych wydatków reklamowych w 2020 roku. To dwukrotnie więcej niż w 2014 roku, gdy udział ten wynosił 25 proc.Według prognoz GroupM, wraz z rozwojem mediów cyfrowych, udział wydatków w tym segmencie ostatecznie ustabilizuje się.

Globalne wydatki na reklamę w telewizji mają stanowić 30 proc. ogółu wydatków w 2020 roku. Eksperci GroupM prognozują, że nakłady te spadną średnio o 3 proc. w 2019 roku, by w 2020 roku wzrosnąć o 1,5 proc. Ta zmienność wynika przede wszystkim z aktywności w Stanach Zjednoczonych, która stanowi 36 proc. całkowitej światowej reklamy telewizyjnej, na którą duży wpływ ma także reklama polityczna. I odwrotnie, i co nie jest zaskakujące, wydatki w gazetach mają być mniejsze w 2019 i 2020 roku – odpowiednio o 9,3 proc. i 5,8 proc.

Gazety stanowią 6 proc. w globalnych wydatkach reklamowych – w porównaniu do 34 proc. 20 lat temu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"