Grupa CCC urosła w Polsce o jedną piątą. Mniej zysku z HalfPrice

W minionym kwartale rozliczeniowym grupa CCC wypracowała wzrost przychodów o 11,2 proc. i 79,3 mln zł czystego zysku. Mocno wzrosła zyskowność segmentu Modivo, natomiast spadek pod tym względem zanotował HalfPrice. – W całym 2025 roku planujemy otworzyć ponad 300 tys. m kw. nowej powierzchni handlowej – zapowiada szef firmy Dariusz Miłek.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Grupa CCC urosła w Polsce o jedną piątą. Mniej zysku z HalfPrice
Sklep CCC, fot. materiały prasowe

Grupa CCC w kwartale rozliczeniowym od maja do lipca 2025 roku wypracowała 2,88 mld zł przychodów sprzedażowych, o 11,2 proc. więcej niż przed rokiem (2,59 mld).

Zdecydowana większość tego wzrostu przypada na Polskę, gdzie kwartalne przychody firmy poszły w górę rok do roku z 1,47 do 1,77 mld zł (z czego w sieci CCC: z 738,8 do 950,5 mln).

W innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej nastąpił wzrost z 882,5 do 937 mln zł (na Ukrainie sprzedaż podskoczyła z 43,3 do 73,7 mln), a w Europie Zachodniej – spadek z 235,9 do 171,9 mln zł, m.in. w związku z wycofaniem się firmy z kilku krajów.

Wyniki grupy CCC
Wyniki grupy CCC © Licencjodawca

HalfPrice z mniejszym zyskiem

Największą siecią sprzedażową firmy pozostaje CCC, który w zeszłym kwartale rozliczeniowym zanotował wzrost przychodów r/r z 1,13 do 1,35 mld zł i zysku EBITDA z 292,3 do 297,9 mln.

– Wyniki Grupy CCC w drugim kwartale po raz kolejny pokazują, że mamy bardzo silny i odporny model biznesowy. Te zaprezentowane w sprawozdaniu są co prawda nieznacznie niższe niż podane wcześniej wyniki wstępne (EBITDA o zaledwie 3 proc.), ale wynika to głównie z wcześniejszego poniesienia kosztów związanych z przygotowaniem towarów, które będą sprzedawane w sezonie jesienno-zimowym (tzw. vasowania), co proporcjonalnie poprawi wyniki drugiego półrocza – wyjaśnia w komunikacie Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariusz CCC.

W segmencie Modivo, obejmującym m.in. sieć eobuwie, kwartalne przychody nieznacznie zmalały: z 1,04 do 1,03 mld zł, natomiast zysk EBITDA podskoczył z 31,6 do 73,5 mln zł. Natomiast HalfPrice przy wzroście wpływów z 412,1 do 498,9 mln zł zysk EBITDA spadł z 83 do 67,4 mln.

– Pomimo niesprzyjającej dla handlu obuwiem pogody, które stanowi 70 proc. naszego biznesu, i przy bardzo wysokim tempie ekspansji oraz związanymi z nią kosztami, Grupa osiąga wysoki poziom EBITDA i poprawia rentowność. Na szczególną uwagę zasługuje szyld CCC, który wykazał rentowność EBITDA na poziomie 22 proc. – niespotykanym w branży obuwniczej na świecie – podkreśla Dariusz Miłek.

– Skokową poprawę rentowności zanotowała z kolei Grupa Modivo – aż o 7 p.p. do 10 proc. Od Grupy Modivo oczekujemy jednak zdecydowanie więcej – chcemy, aby był to najbardziej rentowny biznes online w branży fashion i konsekwentnie do tego dążymy – dodaje.

Wyniki grupy CCC
Wyniki grupy CCC © Licencjodawca

Kwartalny zysk całej grupy CCC na poziomie EBITDA zwiększył się z 406,9 do 465,3 mln zł, a na operacyjnym – z 262,5 do 299 mln.

W zeszłym kwartale firma zaksięgowała 79,3 mln zł podatku dochodowego, podczas gdy rok wcześnie zanotowała w tym obszarze ujemny koszt w wysokości -129,7 mln. W konsekwencji jej zysk netto poszedł w dół z 254,5 z 79,3 mln zł.

Wyniki grupy CCC
Wyniki grupy CCC © Licencjodawca

Szef CCC o planach na 2025 i 2026 r.

Dariusz Miłek zapewnia, że wzrost sieci sprzedażowej grupy CCC następuje powyżej założeń strategicznych. – W całym 2025 roku planujemy otworzyć ponad 300 tys. m kw. nowej powierzchni handlowej – w pierwszym półroczu powiększyliśmy ją o ok. 110 tys. mkw., ale większość otwarć, bo aż 70 proc., skumulowana jest w drugiej połowie roku – opisuje.

– HalfPrice rośnie błyskawicznie – wszędzie, gdzie się pojawia jest bardzo dobrze przyjmowany przez klientów. Równolegle przekształcamy też na nowy format sklepy eobuwie i rozwijamy nasz najnowszy koncept – worldbox – wylicza szef CCC.

– Nie zwalniamy tempa także w perspektywie 2026 roku – już na tę chwilę zrealizowaliśmy plan otwarć na kolejny rok. Mamy podpisane umowy na uruchomienie co najmniej 300 tys. m kw. nowej powierzchni, ale ta liczba z pewnością jeszcze wzrośnie i 2026 będzie kolejnym rekordowym rokiem pod względem otwarć nowych sklepów – dodaje.

Przecena akcji CCC

Po publikacji tych wyników akcje CCC na początku czwartkowej sesji giełdowej taniały nawet o ponad 5 proc. Kurs pozostawał na nieco wyższym poziomie niż 12 miesięcy temu, przy czym od kwietnia i maja br., gdy sięgał 240 zł, stracił ponad jedną piątą.

Kurs akcji CCC
Kurs akcji CCC © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu