Grupa Kingfisher już od ponad 30 lat systematycznie wdraża działania z obszaru odpowiedzialnego biznesu. Działania te stanowią kluczowy element obecnej strategii „Powered by Kingfisher”, dzięki którym grupa podejmuje starania na rzecz pozytywnego wpływu na życie swoich klientów, pracowników, lokalnych społeczności i planety. Prezentowany raport podsumowuje osiągniecia w stosunku do zamierzonych celów, podkreśla działania podjęte przez członków grupy w poszczególnych krajach i zawiera kluczowe dane dotyczące wyników w minionym roku obrotowym (od 1 lutego 2021 r. do 31 stycznia 2022 r.).
Kluczowe osiągniecia grupy Kingfisher w roku 2021/22:
· 24,5% redukcji emisji dwutlenku węgla w działalności Kingfisher (zakres 1 i 2),
· Ponad 5,8 miliarda funtów (44,1%) rocznej sprzedaży pochodzi z produktów, które pomagają klientom tworzyć bardziej zrównoważone domy,

· Wsparcie dla ponad 1,5 mln osób potrzebujących pomocy mieszkaniowej od 2016/2017,
· 87,2% drewna i papieru w produktach oraz 100% papieru katalogowego, obecnie jest pozyskiwanych w sposób odpowiedzialny i na najlepszej drodze do uzyskania statusu Forest Positive do roku 2025/26.
Nowe cele:
· Osiągnięcie zerowej emisji netto dla działalności (zakres 1 i 2) do końca roku 2040,
· 60% całkowitej sprzedaży ma pochodzić ze Zrównoważonych Produktów dla domu do końca 2025 r.
- Zobowiązujemy się pomagać w walce ze zmianami klimatu poprzez wyznaczanie celów zarówno krótko- jak i długoterminowych. W perspektywie krótkoterminowej jesteśmy na dobrej drodze do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla zgodnie z globalnymi wysiłkami na rzecz ograniczenia ocieplenia do poziomu poniżej 1,5°C do 2025 r. W dłuższej perspektywie jesteśmy zobowiązani do osiągnięcia zerowej emisji netto do końca 2040 r. – mówi Thierry Garnier, Dyrektor Generalny Kingfisher plc.












