Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. strony Grupy Google odwiedziło 24,65 mln polskich internautów (rozumianych jako realni użytkownicy), którzy wykonali 7,64 mld odsłon. Witryny Google’a są liderami w obu tych wskaźnikach, wyprzedzając Facebooka o nieco ponad 3 mln użytkowników i 2 mld odsłon (do Google’a należy też osobno klasyfikowany YouTube, a do Facebooka - Instagram).
W porównaniu z majem br., z którego pochodzą pierwsze wyniki badania Gemius/PBI, witryny Google’a zanotowały spadek zasięgu o 0,94 pkt proc., a Facebook - o 2,11 pkt proc.
Strony Grupy Onet-RASP odwiedziło 19,53 mln internautów, o 109,8 tys. więcej niż Grupy Wirtualna Polska, którzy wykonali 2,77 mld odsłon (o 324,8 mln niż odwiedzający witryny Grupy WP). Obaj wydawcy też stracili na zasięgu w skali miesiąca: pierwszy o 4,3 pkt proc., a drugi o 3,66 pkt proc.

Pierwszy raz w wynikach badania z Grupy Allegro (obejmującej obecnie przede wszystkim Allegro.pl) wydzielono Grupę Naspers Classifieds, do której należą serwisy ogłoszeniowe, m.in. OLX.pl, otoMoto.pl i otoDom.pl.
Według badania Gemius/PBI, liczba internautów w Polsce w czerwcu br. wyniosła ogółem 25,5 mln (wobec 25,2 mln w maju), z czego na komputerach mobilnych było 23,8 mln, a na smartfonach i tabletach - 17,7 mln.
W badaniu nie jest jeszcze uwzględniany ruch w aplikacjach mobilnych, mają one zostać objęte pomiarem od października br.

Google.pl odwiedziło w zeszłym miesiącu 24,32 mln polskich internautów i 6,63 mld odsłon, a Google.com - 18,03 mln internautów i 858,8 mln odsłon. Pierwszy serwis zanotował spadek zasięgu w skali miesiąca o 0,64 pkt proc., a drugi o 2,8 pkt proc.
Onet.pl miał o 2,32 mln użytkowników więcej i minimalnie odsłon mniej niż WP.pl, a Interia.pl o 1,1 mln użytkowników i ponad dwa razu więcej odsłon niż Gazeta.pl.

Na komputerach większy zasięg niż strony Grupy Wirtualna Polska (miały 16,97 mln użytkowników i 2,27 mld odsłon) i Grupy Onet-RASP (16,46 mln użytkowników i 1,97 mld odsłon) miał YouTube - 17,81 mln użytkowników i 828,5 mln odsłon.
Witryny Google mają dużo większą przewagę nad Facebookiem niż ogółem - w internecie stacjonarnym zanotowały w zeszłym miesiącu 4 mln użytkowników więcej (22,78 mln wobec 18,76 mln) i ponad dwa razy odsłon więcej (4,96 mld wobec 2,39 mld).

W minionym miesiącu Google.pl przy 22,46 mln polskich użytkowników na komputerach zanotował 4,39 mld odsłon, natomiast Google.com przy 15,14 mln użytkowników miał jedynie 492,2 mln odsłon.
Onet.pl miał o 1,74 mln użytkowników więcej i 64,8 mln odsłon mniej od WP.pl

W internecie mobilnym strony Google’a zanotowały o 3,09 mln użytkowników więcej od Facebooka (16,19 mln wobec 13,1 mln), ale o 551,4 mln odsłon mniej (2,67 mld wobec 3,22 mld). Z kolei witryny Grupy Onet-RASP miały o 978,5 tys. użytkowników więcej i 19,2 mln odsłon mniej niż strony Grupy Wirtualna Polska.
YouTube osiągnął dużo niższe wyniki niż w internecie stacjonarnym - miał 5,15 mln użytkowników i 264,3 mln odsłon.

Google.pl zanotowało w mobile’u 15,46 mln użytkowników i 2,24 mld odsłon, Facebook - 13,1 mln użytkowników i 3,22 mld odsłon, a Google.com - 9,98 mln użytkowników i 366,6 mln odsłon.
Onet.pl odwiedziło 9,3 mln internautów, którzy wykonali 576,5 mln odsłon - to o 2,26 mln użytkowników i 60,8 mln odsłon więcej niż zanotowała WP.pl.
Liczebność próby: N=127 477. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z I kwartału 2016r. i badania Maluchy z 2015 r.











