Grupa Pracuj w minionym półroczu wypracowała 409,26 mln zł przychodów od klientów, o 5 proc. więcej niż rok wcześniej (389,59 mln). W Polsce zwiększyły się one rok do roku o 5,5 proc. do 289,8 mln zł, natomiast zysk operacyjny poszedł w górę o 6,6 proc. do 144 mln.
Na platformie Pracuj.pl liczba opublikowanych projektów rekrutacyjnych wzrosła o 1,5 proc. r/r do 258 tysięcy, a na koniec czerwca br. liczba klientów aktywnie korzystających z witryny przekroczyła 61 tysięcy (w górę o 3,3 proc. r/r), z czego blisko 40 tys. korzysta z usług rekrutacyjnych w kanale e-commerce.
Średnia cena projektów rekrutacyjnych na Pracuj.pl poszła w górę o 1,8 proc. do 980,2 zł. Firma w komunikacie podkreśliła, że ów wzrost nastąpił, mimo że na platformie zwiększa się udział ofert pracy w kategoriach pink i blue Collars, które z reguły kosztują mniej niż te w kategorii white collars.

Na Pracuj.pl będzie program lojalnościowy
W zeszłym półroczu na Pracuj.pl wdrożono tzw. rozwiązania hiperpersonalizacyjne, obejmujące stronę główną, wyszukiwarkę ofert i segmenty branżowe. Natomiast w nowej wersji aplikacji mobilnej Pracuj.pl użytkownicy zyskali dostęp do personalizowanych funkcji opartych o mapy ofert pracy oraz ścieżek dla poszczególnych segmentów.
– W Pracuj.pl w tym roku uruchamiamy także "Pracuj Club". To pierwszy na rynku program lojalnościowy w serwisie rekrutacyjnym, skierowany do klientów korzystających z kanału e-commerce – podkreśla w komunikacie Rafał Nachyna, dyrektor operacyjny Grupy Pracuj.
"Pracuj Club" będzie oferował pracodawcom dostęp do dedykowanych promocji, rabatów oraz dodatkowych usług wspierających procesy rekrutacyjne. – Wdrożenie tego programu wpisuje się w strategię cyfryzacji i automatyzacji procesów sprzedażowych Grupy Pracuj, wspierając wzrost przychodów w kanale online oraz poprawę retencji klientów – zaznacza Nachyna.

Na rynku ukraińskim półroczne przychody Grupy Pracuj poszły w górę o 19,5 proc. do 29,8 mln zł, a zysk operacyjny – o 5 proc. do 7,8 mln.
Całkowita liczba projektów rekrutacyjnych w serwisie Robota.ua w minionym półroczu wyniosła 684,6 tys., o 4,6 proc. więcej niż przed rokiem. Firma wskazała, że przyczyniła się do tego m.in. wyższa liczba projektów publikowanych w modelu freemium.
Natomiast po wprowadzeniu nowych cenników średnia cena projektów rekrutacyjnych w hrywnach wzrosła r/r o 35,1 proc., a w przeliczeniu na złote – o 22,3 proc.

Więcej z polskiego i niemieckiego eHR
W Niemczech przychody Grupy Pracuj w zeszłym półroczu nieznacznie zmalały – o 0,4 proc. do 89,7 mln zł. Przy czym zysk operacyjny poszedł w górę z 10,03 do 13,75 mln.
Na koniec czerwca z usług tamtejszej plaformy softgarden w modelu SaaS aktywnie korzystało 1 868 firm, o 8,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Przełożyło się to na wzrost r/r miesięcznych powtarzalnych przychodów o 9,6 proc. do 8,14 mln zł (bez zmian kursów walut dynamika wyniosła 11,4 proc.).
– Systematyczny wzrost powtarzalnych przychodów osiąganych przez softgarden bardzo dobrze pokazuje większą odporność usług oferowanych w modelu SaaS na wahania rynkowe. Pomimo wymagającego otoczenia gospodarczego w Niemczech, obserwujemy postępującą cyfryzację przedsiębiorstw, która przekłada się na rosnące zainteresowanie rozwiązaniami typu TAS. Narzędzia te wspierają zarządzanie rekrutacjami oraz innymi obszarami HR – komentuje Rafał Nachyna.

Natomiast z oferowanego w Polsce systemu eRecruiter na koniec czerwca br. aktywnie korzystało 2 137 pracodawców, o 4,8 proc. więcej niż przed rokiem. Miesięczne powtarzalne przychody z narzędzia w czerwcu wyniosły 4,3 mln zł, po wzroście r/r o 11 proc.
Nieco mniej na marketing, inwestycje w AI
Grupa Pracuj w zeszłym półroczu ograniczyła wydatki marketingowe z 30,59 do 29,07 mln zł (przy czym w drugim kwartale wzrosły one z 11,94 do 16,35 mln) oraz koszty sprzedanych ogłoszeń z 17,84 do 11,13 mln.
– Jednym z filarów stabilnego i długoterminowego rozwoju Grupy Pracuj są autorskie rozwiązania AI, które rozwijamy in-house nieprzerwanie od ponad 10 lat. Nasze technologie, budowane z myślą o efektywności i skalowalności, są dodatkowo wzmacniane przez integrację najnowszych dostępnych na rynku rozwiązań generatywnej sztucznej inteligencji. Dzięki temu konsekwentnie zwiększamy wartość dla kandydatów i partnerów biznesowych, jednocześnie budując przewagę konkurencyjną na rynku HR Tech – podkreśla Rafał Nachyna.

Półroczny zysk operacyjny firmy zwiększył się ze 152,49 do 165,52 mln zł. Natomiast przy spadku kosztów finansowych z 30,98 do 23,77 mln i wzroście udziału w zysku spółek wycenianych metodą praw własności z 4,79 do 10,43 mln zysk netto poszedł w górę ze 101,69 do 121,96 mln.
– Zbudowaliśmy organizację o dużej skali, która sprawnie wdraża innowacje i adaptuje się do zmiennej sytuacji rynkowej. W drugiej połowie roku naszym priorytetem jest kontynuacja wdrażania nowych rozwiązań produktowych oraz dalsze zwiększanie bazy klientów – zapowiada w komunikacie Przemysław Gacek, prezes i główny akcjonariusz Grupy Pracuj.
Po publikacji tych wyników kurs akcji firmy był na niewielkim minusie. We wtorek w południe malał o prawie 1,5 proc.











