Strony Google w grudniu ub.r. odwiedziło 20,22 mln polskich internautów (real users), o 86,8 tys. więcej niż miesiąc wcześniej i o 1,38 mln więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius. Facebook w skali miesiąca zanotował minimalny spadek (o 6,1 tys. użytkowników), za to w skali roku - wzrost o 1,46 mln. YouTube w skali miesiąca zyskał 204,8 tys. użytkowników, a w skali roku - 1,49 mln.
Na trzecie miejsce wskoczyła Grupa Wirtualna Polska, wyprzedzając Grupę Allegro - GG oraz Grupę Onet - RASP. Grupa WP zyskała w skali miesiąca 1,04 mln użytkowników, co wynika głównie z włączenia do niej kupionej w grudniu ub.r. (więcej na ten temat) Grupy Money.pl, mającej w listopadzie 4,44 mln użytkowników oraz przejętego ponad rok temu serwisu Dobreprogramy.pl, z 4,86 mln użytkowników w listopadzie.

Z kolei Grupa Onet - RASP, do której statystyk nie dodano jeszcze danych portalu NK.pl, na którego przejęcie przez firmę UOKiK zgodził się w zeszłym tygodniu, zyskała w skali miesiąca 64,7 tys. użytkowników, a w skali roku - 742 tys. Natomiast strony Grupy Allegro i GG miały o 199,5 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, ale o 814 tys. mniej niż rok wcześniej.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/praktyki-wirtualnej-polski-nieetyczne-ich-upublicznienie-przez-onet-to-poczatek-otwartej-konfrontacji-opinie ##

Wśród serwisów i grup serwisów objętych audytem site-centric zdecydowanymi liderami są Grupa WP, Onet i RASP oraz Allegro i GG, wyprzedzając kolejne w rankingu Grupę Interia.pl i Grupę Gazeta.pl o ok. 3-4 mln użytkowników.
Grupa Interia.pl zanotował o 370,7 tys. użytkowników więcej niż przed miesiącem i o 326 tys. więcej niż przed rokiem. Natomiast Grupa Gazeta.pl straciła w skali miesiąca 75,8 tys. użytkowników, a w skali roku - 1,32 mln.

Adres Google.pl zyskał w skali miesiąca 220,5 tys. polskich użytkowników, a Google.com - 186,4 tys.
Wśród polskich portali liderem jest Onet.pl (o 17 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej i o 471,1 tys. więcej niż rok wcześniej). Allegro.pl zyskało w skali roku 290,9 tys. użytkowników, a w skali roku - 148,7 tys., natomiast WP.pl - w skali miesiąca zyskała 281,1 tys., a w skali roku straciła 132,1 tys.

Strony Allegro i GG zanotowały o 32,6 mln krajowych odsłon mniej niż miesiąc wcześniej, a witryny Onetu i RASP - 16,4 mln mniej. Za to serwisy Grupy WP zyskały w skali miesiąca 114 mln odsłon krajowych, a strony Grupy Interia.pl - 100,8 mln.
Porównywanie statystyk rok do roku jest niemiarodajne, ponieważ w połowie ub.r. część wydawców zaczęła w Megapanelu korzystać z nowej definicji odsłony (w tabelce są oznaczeni dwoma gwiazdkami).

Windows Media Player zanotował o 226,3 tys. uruchomionych aplikacji więcej niż miesiąc wcześniej i o 954,3 tys. mniej niż miesiąc wcześniej.
Skype w skali miesiąca zanotował spadek o 357 tys. uruchomionych aplikacji, a w skali roku - o 14,1 tys., natomiast GG - o 4,9 tys. i 1,89 mln

Liczebność próby: N=11 374. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











