Badania przeprowadzone na zlecenie Grupy Żywiec pokazały, że 30 proc. użytkowników jednośladów nie wie, że obowiązują ich limity spożycia alkoholu, takie same jak w przypadku pojazdów mechanicznych. Firma chce poprzez podjęte działania zwiększyć świadomość Polaków na temat odpowiedzialności za kierownicą pojazdów nie mechanicznych, dlatego w nowej odsłonie rusza kampania "Trzymaj Pion".
"Trzymaj Pion" to projekt, który prowadzony jest od 2016 roku. Jego celem od samego początku była edukacja konsumentów i wzmacnianie pozytywnych postaw w zakresie odpowiedzialności podczas konsumpcji alkoholu. Od 2018 roku komunikacja koncentrowała się wokół przeciwdziałania przedwczesnej inicjacji alkoholowej nastolatków. W ramach kampanii nawiązano współpracę z ekspertami i influencerami, a także stworzono przewodnik dla rodziców „Jak rozmawiać z dziećmi o alkoholu”. Wyprodukowano także serię video-podcastów, które łącznie zostały odtworzone w serwisie YouTube ponad 100 tys. razy, a stronę trzymajpion.pl odwiedziło 72 tys. unikalnych użytkowników.

Kampania w nowej odsłonie rozszerza platformę o dwa dodatkowe moduły: kwestie związane z mobilnością oraz promocją bezalkoholowych alternatyw.
Grupa Żywiec stworzyła też "Przewodnik po przepisach ruchu rowerowego, hulajnóg elektrycznych, UTO i UWR", który został objęty patronatem Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.
- Jako producent piwa czujemy się odpowiedzialni za to, aby wzmacniać w konsumentach przeświadczenie, że zachowanie umiaru w trakcie picia jest postawą godną naśladowania. W szczególności, gdy w grę wchodzą jakiekolwiek pojazdy, w takiej sytuacji zawsze należy wstrzymać się od picia i wybrać ścieżkę odpowiedzialności – mówi Magdalena Brzezińska, dyrektorka ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec.
Dodatkowo od 14 sierpnia w Radiu Kolor emitowana będzie audycja „Wieczór ekspertów". Przez pięć wieczorów wspólnie z Partnerstwem dla Bezpieczeństwa Drogowego firma będzie przybliżać tematykę związaną z bezpieczeństwem i odpowiedzialnością na drogach.











