Gucci, Chloe i Loewe ukarane grzywną za praktyki cenowe

Luksusowe marki odzieżowe Gucci, Chloe i Loewe zostały ukarane grzywną łącznej wysokości 157 mln euro za praktyki cenowe niezgodne z unijnym prawem konkurencyjności — poinformowała we wtorek Komisja Europejska. Trzy firmy ingerowały w ustalanie cen ich produktów przez sprzedawców deatalicznych.

Rafał Badowski
Rafał Badowski
Udostępnij artykuł:
Gucci, Chloe i Loewe ukarane grzywną za praktyki cenowe
Gucci, Chloe i Loewe ukarane grzywną.

Komisja Europejska przeprowadziła w tej sprawie dochodzenie, które wykazało, że trzy przedsiębiorstwa ograniczyły zdolność niezależnych sprzedawców detalicznych, z którymi współpracują, do ustalania własnych cen detalicznych online i offline produktów zaprojektowanych i sprzedawanych przez Gucci, Chloe i Loewe pod ich markami.

"Tego rodzaju zachowania antykonkurencyjne podnoszą ceny i ograniczają wybór dla konsumentów" — podkreśliła KE w komunikacie.

Jak dodała, ze względu na współpracę, jaką podjęły z KE te trzy marki z Włoch, Francji i Hiszpanii, wysokość grzywien została obniżona do łącznej kwoty 157 mln euro.

"- W Europie wszyscy konsumenci, niezależnie od tego, co i gdzie kupują, zarówno w internecie, jak i poza nim, zasługują na korzyści płynące z prawdziwej konkurencji cenowej" — podkreśliła Komisja.

"Decyzja ta ma być sygnałem dla branży modowej i każdej innej, że KE nie będzie tolerować tego rodzaju praktyk" — dodano.

Źródło: PAP

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych

Tyle samorząd zapłaci TVP za "Sylwestra z Dwójką"

Tyle samorząd zapłaci TVP za "Sylwestra z Dwójką"

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes
Materiał reklamowy

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes

Kanał TVP może przejść rewolucję. Decyzję podejmie Bruksela

Kanał TVP może przejść rewolucję. Decyzję podejmie Bruksela