„GW” i „Rz” mocno w dół z reklam. W górę „Super Express”

W maju br. gazety zarobiły z reklam prawie 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród czołowych tytułów największe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, a największy wzrost - „SE”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w maju br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były o 6,6 proc. niższe niż rok wcześniej. Z uwzględnieniem autopromocji ten spadek wyniósł 5,1 proc., a same wydatki na autopromocję wzrosły o 23,1 proc.

Największe dzienniki opiniotwórcze - „Gazeta Wyborcza” (Agora) i „Rzeczpospolita” (Presspublica) - w maju zarobiły z reklam prawie o 18 proc. mniej niż rok wcześniej. Kilkunastoprocentowe spadki wpływów reklamowych zanotowały też „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 10,7 proc., i „Express Bydgoski” (Express Media) - 13,7 proc. Nieznacznie zmniejszyły się przychody z reklam „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,5 proc., i „Polski” (Polskapresse) - o 1,1 proc., a trochę zwiększyły się w przypadku „Metra” (Agora) - o 5,7 proc.

Dużo większe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotowały „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Echo Miasta” (Polskapresse) - odpowiednio 30,3 i 33,7 proc. Natomiast „Super Express” (Murator) zarobił z reklam o 49,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"