Haitong Bank podtrzymuje rekomendacje kupna akcji Agory i Wirtualnej Polski

Analitycy Haitong Banku wydali rekomendacje dla spółek mediowych Agora i Wirtualna Polska. Utrzymali rekomendację "kupuj" dla Agory, ale obniżyli cenę docelową akcji z 15 do 14 zł. W przypadku Wirtualnej Polski także podtrzymali rekomendację "kupuj", przy czym jednocześnie podnieśli cenę docelową akcji z 55,7 do 60,7 zł.

km
km
Udostępnij artykuł:

Cena docelowa akcji Agory została zmniejszona za sprawą obniżenia prognozy EBITDA na lata 2016, 2017 i 2018 odpowiednio o 3 proc., 5 proc. i 3 proc., a to za sprawą szybszego niż oczekiwano kurczenia się segmentu prasy drukowanej i kosztów związanych z projektem KiwiTV. W II kwartale i pierwszym półroczu 2016 r. EBITDA wyniósł odpowiednio 22,9 mln i 50,9 mln PLN, co oznacza spadek rok do roku o 32 proc. i 15 proc. Był on spowodowany wysoką bazą porównawczą w ujęciu rocznym, spowolnieniem na polskim rynku reklamowym i coraz szybszym kurczeniem się segmentu drukowanego, co ma związek z wycofaniem się państwowych spółek z kontraktów reklamowych. Z drugiej strony kina, internet, reklama zewnętrzna i radio utrzymywały raczej satysfakcjonującą dynamikę.

W drugim półroczu 2016 r. analitycy Haitong oczekują pewnych pozytywnych niespodzianek (kina, reklama zewnętrzna), ale także negatywnych, takich jak potencjalne utworzenie rezerw restrukturyzacyjnych w segmencie drukowanym.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-z-wyzszymi-wplywami-i-11-1-mln-zl-straty-netto-21-proc-mniej-z-reklam-w-gazecie-wyborczej ##

W opinii analityków Agora jest atrakcyjnie wycenianą spółką medialną ze wskaźnikiem EV/EBITDA w latach 2016 i 2017 na poziomie odpowiednio 5,1 i 4,7, ale z ograniczoną dynamiką wzrostu wyników w najbliższych okresach. Pomimo niskiej wartości generowanej gotówki, co ma związek ze szczytem cyklu wydatków kapitałowych, Haitong spodziewa się w 2016 r. rozdzielenia 0,5 PLN na akcję, albo w postaci dywidendy gotówkowej, albo odkupu akcji.

Ukończenie projektu warszawskiego powinno poprawić marże w segmencie reklamy zewnętrznej. Agora już postawiła ok. 1150 z planowanych łącznie 1580 wiat autobusowych w Warszawie. Wkrótce zacznie je stawiać w Krakowie (w ciągu 10 lat ma ich powstać ok. 250) i w Sosnowcu (ok. 50), w wyniku czego stanie się liderem rynku. Analitycy dostrzegają w tym kilka korzyści. Po pierwsze, wiaty autobusowe stanowią zaawansowaną (interaktywną) formę reklamy zewnętrznej, stąd bardziej pożądaną przez reklamodawców. Po drugie, wyrastają one w dużych miastach i w dłuższej perspektywie czasowej przyciągają większy ruch niż tradycyjne billboardy. Po trzecie, dzięki technologicznemu zaawansowaniu (ekrany LCD) są tańsze w utrzymaniu. Co więcej, wiaty przystankowe są aprobowane przez architektów samorządowych, więc nie są wystawione na ryzyko zmian w tzw. prawie krajobrazowym. Wszystkie te punkty skłaniają analityków ku przekonaniu, że AMS (outdoorowe ramię Agory) powinien nie tylko rozwijać się szybciej niż cały rynek reklamy zewnętrznej, ale również uwolnić w przyszłości dźwignie operacyjną.

W przypadku Wirtualnej Polski Haitong Bank także podtrzymał rekomendację "kupuj", przy czym jednocześnie podniósł cenę docelową akcji z 55,7 PLN do 60,7 PLN.

Cena docelowa została podwyższona głównie za sprawą wyższej wyceny porównawczej. Choć wzrost rynku reklamowego w Polsce spowolnił w II kwartale 2016 r. do 2,5 proc. r/r, to rynek reklamy internetowej zachował przyzwoitą dynamikę na poziomie 9,7 proc.

Dane za II kwartał 2016 r. pokazały ponownie bardzo dobrą dynamikę wyników Wirtualnej Polski. Skorygowane przychody pro-forma wzrosły o 12 proc. r/r, a EBITDA o 17 proc. r/r, m.in. za sprawą optymalizacji kosztów operacyjnych. Generowane operacyjne przepływy gotówkowe (OpCF) wzrosły znacząco - do 30,3 mln PLN, wobec 7,9 mln PLN w II kwartale 2015 r.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-ze-wzrostem-wplywow-o-30-proc-i-21-mln-zl-zysku-netto-potroily-sie-przychody-pozareklamowe ##

Pomimo pewnych niepewności odnośnie rynku reklamowego w Polsce, analitycy Haitong są przekonani co do swojej poprzedniej prognozy (w związku z tym zostawiają ją w praktycznie niezmienionym kształcie). Uważają bowiem, że potencjalnie wolniejsze tempo rozwoju rynku reklamowego może zostać zrównoważone przez wyższe przychody reklamowe związane z poprawą efektywności i ruchu w segmencie mailingowym i wortalach tematycznych. Największe znaczenie ma tu jednak prognozowany wzrost udziału e-commerce w strukturze przychodów, który w Polsce wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju, więc nie jest tak wrażliwy na klimat gospodarczy i polityczny.

- Wycena Wirtualnej Polski na lata 2016/17, ze wskaźnikiem EV/EBITDA na poziomie odpowiednio 12- i 10-krotności wydaje się być wygórowana, ale jedynie jeżeli porównamy ją do typowo medialnych konkurentów. Przekształcanie modelu biznesowego w kierunku e-commerce sprawia, że firma ma charakter w coraz większym stopniu konsumencki, a takie spółki są wyceniane przy pomocy wyższego mnożnika niż medialne - stwierdził Konrad Księżopolski, szef działu analiz w Haitong Bank.

grafika

fot. Strefa Inwestorów - Praktycznie o inwestowaniu

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"