W komunikacie HBO poinformowało, że wynik szóstego sezonu „Gry o tron” na poziomie 25,1 mln widzów oznacza wzrost w porównaniu z poprzednim sezonem, który był oglądany przez 20,2 mln użytkowników.
HBO podkreśla, że „Gra o tron” jest pierwszym serialem tego nadawcy, który wykazuje wzrost oglądalności w szóstym sezonie. Na dobry wynik serii składa się zarówno jej oglądalność w HBO, jak też na platformach streamingowych HBO Go oraz HBO Now. W wypadku tych ostatnich popularność „Gry o tron” wzrosła aż o 91 proc. 40 proc. widzów szóstego sezonu stanowili właśnie użytkownicy HBO Go i HBO Now.
- Ta rekordowa oglądalność potwierdza słuszność modelu biznesowego, który budujemy od kilku lat - podkreślił Richard Plepler, prezes HBO. - Dostarczenie widzom szerokiego wyboru platform i sposobów, w jaki chcą oni oglądać nasze treści owocuje teraz rosnącymi wynikami - dodał.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ruszaja-zdjecia-do-siodmego-sezonu-gry-o-tron-premiera-przeniesiona-na-lato-2017-roku ##
HBO poinformowało również, że trzeci sezon serialu „Dolina krzemowa” był najpopularniejszy w historii tej serii - przyciągnął przed ekrany 6,7 mln widzów, podczas gdy poprzedni sezon oglądało średnio 6,1 mln. W wypadku tego serialu także 40 proc. odbiorców korzystało z platform HBO Go i HBO Now.
Piąty sezon serialu „Veep” również wykazał tendencję wzrostową - oglądało go 4,7 mln widzów (poprzedni sezon przyciągnął 4,2 mln). W wypadku tego tytułu odsetek widzów korzystających z platform streamingowych HBO wynosił 25 proc.











