Huuuge z mniejszym zyskiem, bo więcej wydaje na marketing

Skorygowana EBITDA Huuuge w drugim kwartale spadła rok do roku o 43 proc. do 15,6 mln USD - podała spółka w raporcie. Wynik jest o 13 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków.

pap/tw
pap/tw
Udostępnij artykuł:
Huuuge z mniejszym zyskiem, bo więcej wydaje na marketing

Wynik netto Huuuge spadł o 36 proc. do 9,1 mln USD. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali zysku netto w przedziale 7,2-8,6 mln USD.

Huuuge podał, że niższe zyski to przede wszystkim efekt wyższych wydatków na marketing. Na kampanie marketingowe firma wydała w II kw. 34,8 mln USD, o 75,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Wydatki spadły jednocześnie o 11 proc. w stosunku do pierwszego kwartału. Na pozyskanie graczy w okresie kwiecień-czerwiec trafiło 35,7 proc. przychodów spółki wobec 41 proc. kwartał wcześniej.

"Zgodnie ze strategią przyjętą na rok 2021, większość budżetu marketingowego została przeznaczona na pierwszą połowę roku" - napisano w komunikacie prasowym.

Jak podano w raporcie, spółka zaobserwowała w II kw. wzrost średnich wskaźników eCPI, czyli kosztów reklamy w przeliczeniu na jedną instalację gry. Wzrost był w dużej mierze napędzany przez zmiany w polityce prywatności na urządzeniach Apple. Po wdrożeniu zmian, wszyscy użytkownicy sprzętu Apple, którzy zaktualizowali systemy operacyjne do wersji iOS 14.5+, muszą być pytani o zgodę na śledzenie ich działań.

grafika

"Według danych Bidalgo/EKG, CPPI (koszt na płatną instalację) w kategorii kasyn społecznościowych wzrósł o 65 proc. rok do roku w II kwartale 2021 r., przy wzroście o 150 proc. rdr w przypadku urządzeń z systemem iOS" - podano w raporcie Huuuge, dodając jednocześnie, że koszty reklam były niezwykle niskie w II kwartale 2020 r. ze względu na duży napływ graczy w szczycie pandemii COVID.

Huuuge chce mocniej reklamować „Traffic Puzzle”

Spółka poinformowała, że, biorąc pod uwagę obecne warunki rynkowe, w przyszłości spodziewa się dalszego niewielkiego spadku wydatków na pozyskanie graczy w stosunku do przychodów, mocniejszego niż wcześniej oczekiwała. Huuuge planuje zwiększać wydatki na "Traffic Puzzle" i utrzymać je w dwóch głównych grach.

Przychody Huuuge wzrosły w drugim kwartale rok do roku o 10 proc. do 97,5 mln USD. Sprzedaż była zgodna z szacunkami, które spółka podała na początku lipca. Przychody z płatności od graczy wzrosły o 7,3 proc. do 94 mln USD, a przychody z reklam były prawie trzykrotnie wyższe i sięgnęły 3,5 mln USD.

Jak podała spółka, wzrost przychodów był głównie efektem większej sprzedaży w ramach nowych gier (wzrost o 163 proc.), a jego motorem było "Traffic Puzzle", którego przychody wzrosły o ponad 300 proc. do 8,3 mln USD. Przychody z flagowych gier spółki ("Huuuge Casino" i "Billionaire Casino") wyniosły 86,1 mln USD i były o 1,8 proc. wyższe niż przed rokiem.

"Udział nowych tytułów w przychodach ogółem w drugim kwartale wyniósł 12 proc. w porównaniu z 5 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego" - podano.

Huuuge poinformował, że w drugim kwartale podpisał dwie nowe umowy wydawnicze z zewnętrznymi producentami gier i ma w planach podpisanie co najmniej dwóch kolejnych przed końcem 2021 r.

Mniej aktywnych graczy, wyższe średnie wpływy

Średnie przychody na aktywnego dziennie użytkownika gier spółki (tzw. ARDAU) wzrosły do 1,4 USD z 1,2 USD kwartał wcześniej. W przypadku dwóch największych gier wskaźnik wzrósł do 2 USD z 1,72 USD w pierwszym kwartale.

Huuuge odnotował wzrost wskaźnika ARPPU, czyli średni przychód na płacącego użytkownika (gry spółki są darmowe, ale gracze mogą w nich dokonywać transakcji). W przypadku tzw. flagowych gier wskaźnik zwiększył się do 45,4 USD z 40,3 USD kwartał wcześniej, a średnia dla wszystkich gier grupy urosła do 39,5 USD z 35,7 USD.

Liczba aktywnych dziennie graczy (DAU) spadła kwartalne o 13 proc. do 773,2 tys. DAU "Huuuge Casino" i "Billionaire Casino" obniżyło się do 483,5 tys., o 11,4 proc.

Udział osób wydających pieniądze w grach spółki w ciągu miesiąca (tzw. miesięczna konwersja) wzrósł do 5,7 proc. z 5 proc. w I kw. Dwa flagowe tytuły zwiększyły wskaźnik do 8,4 proc. z 8,3 proc. przed kwartałem.

grafika

Huuuge w drugiej połowie lutego br. zadebiutował na rynku głównym warszawskiej giełdy. W ofercie pierwotnej sprzedano walory za 1,67 mld zł, z czego spółka pozyskała 565 mln zł z emisji nowych akcji.

Pod koniec kwietnia firma kupiła od wrocławskiego studia Picadilla Games prawa i aktywa gry mobilnej „Traffic Puzzle” za 38,9 mln dolarów.

We wtorek na koniec sesji przy kursie 38,50 zł kapitalizacja Huuuge wynosiła 3,24 mld zł. W ofercie pierwotnej akcje sprzedawano po 50 zł za sztukę

Huuuge rozmawia o 3-4 przejęciach

- Jeżeli chodzi o tę część „kupuj”, to prowadzimy 3-4 rozmowy, które są coraz istotniejsze, ale za wcześnie jest na podanie jakichkolwiek szczegółów. Mamy aktywne rozmowy w obu wymiarach, czyli zarówno producentów jak i po stronie wydawców gier –  powiedział prezes Huuuge Anton Gauffin podczas wideokonferencji.

W maju br. prezes sygnalizował, że Huuuge na krótkie liście potencjalnych celów do przejęcia miał 31 projektów, a na długiej liście 87.

Dyrektor finansowy firmy Grzegorz Kania zwrócił także uwagę na znaczące nakłady inwestycyjne w pozyskiwanie użytkowników poniesione przez spółkę w I półroczu tego roku.

- W II połowie roku będą one znacząco spadały. Jeżeli chodzi o poszczególne gry, to uważamy, że wrócimy do dwucyfrowej dynamiki wzrostu przychodów naszych flagowych gier w kolejnych kwartałach - dodał Kania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji