I po co te emocje - o marketingowych konsekwencjach nowych przycisków na Facebooku

Czy warto tworzyć strategię komunikacji opartą na reakcjach? Nie warto! Na razie… Dopóki fani nie przyzwyczają się do korzystania z różnych reakcji, nie mają one wpływu na zasięgi postów i nie są wykorzystywane do targetowania reklam - nowe przyciski pod wpisami na Facebooku ocenia Karolina Kornacka z agencji Kamikaze.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
I po co te emocje - o marketingowych konsekwencjach nowych przycisków na Facebooku

Od 24 lutego każdy użytkownik Facebooka może wyrażać swoje emocje lepiej niż za pomocą kciuka w górę.

Za oknem szaro, a Twój kolega umieszcza na tablicy zdjęcia ze słonecznej Italii - znamy to wszyscy. Do tej pory mogliśmy polubić zdjęcie na znak solidarności ze szczęściarzem lub zostawić kąśliwy komentarz. Facebook wychodzi naprzeciw naszym potrzebom i już nie musimy się męczyć pisząc długie zdania, wystarczy jedno kliknięcie i możemy wyrazić złość, smutek, szok, a nasz kolega doskonale wie, jak bardzo mu zazdrościmy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nowe-przyciski-pod-wpisami-dla-wszystkich-uzytkownikow-facebooka-duza-zmiana-dla-marek ##

Długo na nie czekaliśmy, pierwsze testy pojawiły się w październiku zeszłego roku, ale już są i jest ich sześć. Został tradycyjny kciuk w górę, a w prezencie dostaliśmy super, ha ha, wow, przykro mi, wrr. Prywatnie każdy będzie na pewno wykorzystywał je jak najzabawniej będzie potrafił. Jednak co nowe emoji oznaczają dla komunikacji na Facebooku? Najłatwiejsza odpowiedź to „czas pokaże”, ale lubimy bawić się w wróżkę.

Lubię to - wciąż pozostanie najbardziej popularnym okazaniem wsparcia, sympatii i zaangażowania. Nie ma co się dziwić, jest wciąż najłatwiej dostępnym komunikatem na Facebooku.Super - prawdopodobnie jedna z bardziej pożądanych emot. Fani będą zostawiali ten znaczek gdy nasz post - kreacja będzie im się naprawdę podobała. Trzeba będzie zachwycić Fana, żeby dał nam serce (dosłownie i w przenośni).Ha ha - może być rozumiane bardzo dwojako: jako zachwyt Fana nad naszym postem oraz niestety, wręcz przeciwnie - wyśmianie go.Wow - druga z najbardziej pożądanych emot, Fani będą w ten sposób wyrażali swój zachwyt, podziw.Przykro mi - o ile w komunikacji prywatnej jest to oczywisty komunikat, o tyle w komunikacji firma–fan niekoniecznie. Póki co wydaje się to najbardziej kłopotliwa emocja dla naszego social media specjalisty. Dlaczego Fanowi jest przykro? Nie podoba mu się nas post? A może copy jest dla niego smutne? A może zwyczajnie zazdrości innym, że posiadają nasz produkt?Wrr - jest czytelnym komunikatem złości, braku aprobaty dla naszego posta. Odpowiednik tak oczekiwanego przez wszystkich „nie lubię”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/chevrolet-pierwszym-reklamodawca-wykorzystujacym-nowe-przyciski-facebooka-wideo ##

Co to oznacza dla pracowników prowadzących komunikację na Facebooku? Z jednej strony będą skonfundowani (jak Travolta;) ). Panika w oczach, jak mierzyć reakcje? To również kwestia do wypracowania z klientem, na razie sam Facebook pozwala zliczać liczbę poszczególnych reakcji pod postem i tyle możemy robić.

Trzy najpopularniejsze reakcje pokazywane są bezpośrednio pod postem i to bardzo czytelny drogowskaz dla osób tworzących pomysły na komunikację, od razu widać, co się podoba Fanom, a co niekoniecznie przypada im do gustu. Powinno być to ułatwienie, czy tak będzie - oczywiście - czas pokaże.

Czy warto tworzyć strategię komunikacji opartą na reakcjach? Nie warto! Na razie… Dopóki Fani nie przyzwyczają się do korzystania z różnych reakcji, nie mają one wpływu na zasięgi postów i nie są wykorzystywane do targetowania reklam. Z nowymi reakcjami wypłynęliśmy wszyscy na nieznane wody i powoli odkrywamy na horyzoncie ląd. Oby w jak najbardziej oryginalny, nietypowy i kreatywny sposób.

Karolina Kornacka, strategy planner w agencji Kamikaze

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"