Ibuprom nie pomoże alpinistom w 'strefie śmierci' - spot do zmiany(wideo)

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skargi zarzucającejspotowi telewizyjnemu Ibupromu Max informowanie o uśmierzaniu przezniego bólu głowy u alpinistów wspinających się na najwyższeszczyty. Instytucja uznała, że w reklamie powinno się znaleźćostrzeżenie przed kontynuowaniem wspinaczki w takiej sytuacji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W reklamie telewizyjnej Ibupromu Max kobieta pracująca w dzialepersonalnym firmy produkującej ten lek opowiada, jak zdobyła w tymroku Mount Everest, w pewnym momencie relacjonując: "organizmpowyżej pewnej wysokości już się nie aklimatyzuje. Ból głowy byłtak ostry, że nie mogłam funkcjonować. Wreszcie wzięłam IbumpromMax. Nie dałam za wygraną i poszliśmy w góry". Ten fragment wywołałprotest jednego z odbiorców, który napisał do Komisji EtykiReklamy, że przedstawioną w spocie chorobę wysokościowąprzejawiającą się bólem głowy neutralizuje tylko aklimatyzacja, bona wysokości powyżej 7800 m n.p.m. , czyli w tzw. strefie śmierci,nie działają żadne leki. "Coraz więcej polskich turystów wyjeżdża wwysokie góry, wielu z nich nie ma odpowiedniego przygotowania idoświadczenia i łatwo może ulec czarowi kłamliwej reklamy zeskutkiem ostatecznym" - zaznaczył autor skargi.

Na podstawie protestu spotowi postawiono zarzuty wprowadzania wbłąd odbiorców w odniesieniu do cech i wartości promowanegoproduktu. Komisja Etyki Reklamy poprosiła o opinię eksperta wmedycynie górskiej, który stwierdził, że na bardzo dużychwysokościach nie zaleca się żadnych leków przeciwbólowych, bo niema danych naukowych na temat ich skuteczności. Produkująca IbupromMax firma US Pharmacia wyjaśniała, reklama nie sugeruje jegopozytywnego wpływu na przygotowanie i adaptację do wspinaczkiwysokogórskiej. Według przedsiębiorstwa spot informuje natomiast,że lek łagodzi ból głowy pojawiający się w tzw. strefie śmierci,ale w połączeniu z aklimatyzacją, czyli pozostaniem przez kilka dnina takiej samej wysokości.

Komisja Etyki Reklamy oceniła, że spot nie zachęca co prawda dopodejmowania nieprzygotowanych wspinaczek na wysokie góry, alesugeruje używanie Ibupromu Max na wysokości, na której organizm jużsię nie aklimatyzuje, tymczasem nie ma badań na temat skutecznościleków w tej strefie. Dlatego instytucja wezwała do wprowadzenia wreklamie zmian informujących, że w przypadku choroby wysokościowejw tzw. strefie śmierci należy niezwłocznie rozpocząć wędrówkę wdół, tak aby spot nie naruszał Kodeksu Etyki Reklamy.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów