Ponad 2 mln widzów triumfu Igi Świątek w Roland Garros

Sobotnie spotkanie Igi Świątek z Jasmine Paolini w finale imprezy wielkoszlemowej Roland Garros 2024 na antenie Eurosportu 1 oglądało 1,27 mln widzów, a w TVN 920 tys. widzów. Łącznie pojedynek zgromadził przed telewizorami średnio 2,19 mln osób - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Ponad 2 mln widzów triumfu Igi Świątek w Roland Garros

W sobotę Iga Świątek pokonała Jasmine Paolini 6:2, 6:1 w finale turnieju Roland Garros. Spotkanie rozpoczęło się o godzinie 15.10, trwało godzinę i osiem minut. W Polsce pojedynek emitowany był przez Eurosport 1 oraz TVN.

Relację w Eurosporcie 1 śledziło 1,27 mln osób. Przełożyło się to na 19 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 18,72 proc. w grupie 16-49 oraz 17,68 proc. w grupie 20-54, komercyjnej dla TVN Warner Bros. Discovery - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

W TVN relacja miała 920 tys. widzów (odpowiednio 13,82 proc., 15,70 proc. i 15,84 proc. udziału). W sumie na obu antenach mecz Igi Świątek śledziło 2,19 mln oglądających (32,8 proc. wśród wszystkich widzów).

Dla porównania, zeszłoroczny finał Roland Garros (również z udziałem Igi Świątek) śledziło w Eurosporcie 1 i TVN o 200 tys. widzów więcej. Było to średnio 2,39 mln oglądających (32,70 proc. udziału w 4+).

Jaka widownia spotkań Igi Świątek?

Mecz Igi Świątek w pierwszej rundzie Roland Garros 2024 w Eurosporcie 1 śledziło średnio 468 tys. widzów (odbył się 27 maja), drugiej - 737 tys. (29 maja), trzeciej - 977 tys. (31 maja), a czwartej (2 czerwca) 941 tys. Z kolei półfinałowy pojedynek Polki w Eurosporcie 1 oglądało 895 tys. (6 czerwca).

ogladalnosc-meczow-swiatek-w-roland-garros

Tegoroczny Roland Garros osiągnął w Eurosporcie jeszcze wyższą oglądalność niż w poprzednich latach. Średnia oglądalność wszystkich meczów podczas 15 dni turnieju wyniosła w Eurosporcie 1 257 tys. osób i 87 tys. w Eurosporcie 2 (A4+).

Dla porównania, w poprzednich latach wyniki Eurosportu 1 wyglądały następująco: 210 tys. (2023), 227 tys. (2022), 124 tys. (2021) i 101 tys. (2020). Z kolei w przypadku Eurosportu 2 odpowiednio: 55 tys., 64 tys., 23 tys. oraz 13 tys.

Zasięg transmisji w Eurosporcie 1 i Eurosporcie 2 to 5,01 mln, czyli blisko 100 tys. osób więcej niż rok temu. W 2023 roku było to 4,92 mln, sezon wcześniej 5,40 mln, w 2021 roku 3,9 mln, a rok wcześniej 4,13 mln.

Średnie udziały w rynku wyglądają tak: 3,57 proc. dla Eurosportu 1 oraz 1,18 proc. w Eurosporcie 2. W stosunku do zeszłego roku to wzrost z 2,96 proc. (Eurosport 1) i z 0,80 proc. (Eurosport 2).

ogladalnosc-roland-garros-2024

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online