Zgłoszenia nominacji dokonują oraz głosy oddają członkowieAkademii Mediów i Reklamy.Ich lista jest corocznie dostarczana przez organizacjewspółpracujące przy konkursie: ZFPR, IGRZ, IAB, SAR, SMB, OFBOR,PBI, IAA. Procedurę wyłaniania laureatów prowadzi niezależnyaudytor, firma doradcza KPMG.
Dodatkowo, już po raz trzeci, partner konkursu, Centrum im.Adama Smitha przyzna własną nagrodę im. Krzysztofa Dzierżawskiegodla dziennikarza zasłużonego w upowszechnianiu idei wolności irozsądku.
Konkursowi towarzyszy konferencja merytoryczna dotyczącą prognozw komunikacji marketingowej na najbliższy rok. Novum tegorocznejedycji jest wydawnictwo: Statistical Fact Book. Rocznikstatystyczny przemysłu mediowego będzie zawierał wyniki konsumpcjimediów i reklamy za rok 2008. Dostarczycielem danych do rocznika sąExport Monitor, OFBOR, OMG, SMG/KRC, TNS OBOP oraz organizacjebranżowe: IAB, IGRZ, PBI, SAR, ZFPR.Wydawnictwo ma się ukazywać co roku.

Organizatorem wszystkich wydarzeń pod szyldem Impactor jestagencja MMT Management.
Impactorowi patronują: Wirtulanemedia.pl oraz magazynBrief.Partnerem merytorycznym tegorocznego Impactora jest OmnicomMediaGroup.











