Według badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów serwisów informacyjnych słucha w radiu 69 proc. respondentów mających 60 lat i więcej, natomiast wśród osób do 54. roku życia jest to 58 proc.
Wśród ankietowanych w wieku 60 lat i więcej 14 proc. słucha w radiu audycji politycznych, a 19 proc. - wywiadów z gośćmi. W przypadku osób do 54 lat jest to odpowiednio 8 i 13 proc. W tej grupie wiekowej 81 proc. odbiorców przyciąga do radia muzyka, a 22 proc. słucha informacji drogowych.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/krajowy-instytut-mediow-rmf-fm-radio-zet-radio-eska-najczesciej-sluchanymi-stacjami-radiowymi-w-polsce-jaki-wyniki-jedynka-trojka-dobra-zmiana,7169753769400449a ##
Z kolei 34 proc. respondentów po 80. roku życia słucha w radiu audycji religijnych. Wśród osób mających do 54 lat jest to poniżej 0,3 proc.

- Funkcja informacyjna radia, zaraz po umilającej czas muzyce, jest kluczowa dla tego medium i dlatego należy szczególnie pamiętać o tym, kto jest odbiorcą treści informacyjnych podczas ich tworzenia. Osoby po 60 roku życia do radia przyciąga chęć bycia na bieżąco, posiadania aktualnych informacji - zauważa Maja Kurzelewska, dyrektor departamentu badań w Krajowym Instytucie Mediów.











