ING liderem reklamowym banków. Mocno w górę Bank Millennium i eurobank, w dół PKO BP (TOP 10)

W br. cennikowe wydatki reklamowe banków w mediach pozainternetowych były podobne jak rok wcześniej. Największe budżety miały ING Bank Śląski, Bank Millennium, BZ WBK i eurobank, a spory spadek zanotował PKO BP.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Od stycznia do października br. cennikowe nakłady reklamowe banków w mediach pozainternetowych wyniosły 1,06 mld zł, o 1,7 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 0,1 proc.) - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej wydał ING Bank Śląski - 112,84 mln zł, o 8,71 mln zł (to wzrost o 8,4 proc.). W październiku br. bank wprowadził nowy format reklamowy pod hasłem „Liczą się ludzie” (zobacz szczegóły), a w jego ostatnich kampaniach występowała Agata Kulesza (obejrzyj jeden ze spotów).

Wydatki Banku Millennium wzrosły w skali roku aż o 36,46 mln zł (czyli o 57,2 proc.), do 63,74 mln zł. We wrześniu br. ambasadorem reklamowym banku został youtuber i prezenter telewizyjny Radosław Kotarski (więcej na ten temat).

Podobny wzrost osiągnął eurobank (bohaterem jego reklam od ponad dwóch lat jest Piotr Adamczyk), którego nakłady wyniosły 90,04 mln zł, o 35,69 mln zł więcej niż przed rokiem (65,7 proc. w górę). Z kolei wydatki Credit Agricole Bank Polska (reklamowanego z udziałem Juliette Binoche) wzrosły w skali roku o 25,9 proc. (czyli o 11,98 mln zł, do 58,22 mln zł), a Alior Banku - o 24,8 proc. (o 9,78 mln zł, do 49,22 mln zł).

Za to cennikowe inwestycje PKO BP zmalały rok do roku o 23,22 mln zł (czyli o 24,6 proc.), do 71,26 mln zł. W lutym br. bank zakończył współpracę z Szymonem Majewskim, a w kolejnych reklamach pokazuje, jak na jego usługi reagują organizmy klientów (w bożonarodzeniowej kampanii dobre myśli promują pożyczkę gotówkową Mini Ratka - zobacz więcej).

Wydatki BZ WBK (reklamowanego od ponad roku przez Kevina Spacey) spadły o 7,1 proc. (czyli o 7,06 mln zł, do 92,44 mln zł), a BGŻ-u - o 2,3 proc. (o milion złotych, do 42,12 mln zł).

W poniższym zestawieniu uwzględniliśmy jedynie wydatki na usługi stricte bankowe, a nie inne, oferowane przez niektóre banki (np. ubezpieczenia, fundusze czy produkty strukturyzowane).

Prawie trzy czwarte pozainternetowych wydatków reklamowych banków trafia do telewizji - od stycznia do października br. było to 777,79 mln zł (73,4 proc.), o 5,29 mln zł więcej niż wcześniej (to wzrost o 0,7 proc.).

Nakłady w radiu zmalały w skali roku o 4,7 proc. (czyli o 3,52 mln zł, do 71,9 mln zł), a w gazetach - o 30 proc. (o 19,25 mln zł, do 44,96 mln zł).

Za to wydatki na outdoorze zwiększyły się o 28,4 proc. (o 12,86 mln zł, do 58,08 mln zł), w magazynach - o 8 proc. (o 4,32 mln zł, do 58,07 mln zł), a w kinach - o 5,3 proc. (o 2,4 mln zł, do 47,9 mln zł).

Jeśli chodzi o internet, nieobjęty monitoringiem Kantar Media, to w trzech kwartałach br. wydatki całej branży finansowej (obejmującej też m.in. ubezpieczenia) stanowiły 13 proc. faktycznej rynku reklamy internetowej mającego wartość 1,87 mld zł, a więc wyniosły ok. 243 mln zł (według badania IAB AdEx - zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online