Innowacje, które rozwijają – dlaczego firmy marnotrawią zasoby i jak temu zaradzić?

Według miesięcznika Forbes nawet 90 proc. nowopowstających firm upada w ciągu trzech lat od rozpoczęcia działalności. Każdego miesiąca w Stanach Zjednoczonych powstaje pół miliona nowych firm, z których 60 proc. szybko upada (głównie z przyczyn finansowych). W ubiegłym roku w Polsce sądy zarejestrowały 822 upadłości przedsiębiorstw, a to tylko ułamek liczby zamykanych działalności.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jeden sukces na 3000 pomysłów

Desmond Ryan, coach i konsultant biznesowy z firmy IBS Global Consulting wykazał, że 84 proc. środków przeznaczanych w firmach na innowacje jest wydawanych (jego zdaniem – marnotrawionych) przed ich wdrożeniem. Najczęstszą przyczyną niepowodzeń we wprowadzaniu innowacji jest brak świeżych pomysłów, tak deklaruje 35 proc. firm. Niemal jedna czwarta (24 proc.) obwinia o to przerośniętą firmową biurokrację, która krępuje ręce innowacyjności. Na 3000 biznesowych innowacji, ok 100 udaje się przejść selekcję by na ich bazie tworzone były projekty. Jednak jedynie dwa z nich wprowadza się w życie. Z początkowych 3000 idei w sukces komercyjny przeistacza się jedna.

Wyzwania, którym muszą sprostać firmy w nowoczesnej gospodarce są związane z zalewem informacji, które muszą być zgromadzone, przechowywane i analizowane. Stephen Kelly, dyrektor zarządzający firmy Sage zauważył, że 90 proc. światowych zasobów informacyjnych powstało w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Od 2013 r. do dzisiaj stworzono więcej fotografii, niż w całej jej historii od 1826 r. Nie zawsze narzędzia informatyczne będące w posiadaniu podmiotów gospodarczych nadążają za potrzebami uporządkowania ogromnych ilości danych napływających do firm.

Technologia na wyciągnięcie ręki

Himanshu Palsule, Dyrektor Techniczny firmy Sage zauważył, że w nowoczesnej gospodarce największy sprzedawca książek nie musi posiadać księgarni; podobnie jak największy dystrybutor muzyki, nie posiada sklepu muzycznego; największa światowa firma taksówkarska nie ma ani jednego samochodu; a największa sieć hotelowa nie posiada ani jednej hotelowej nieruchomości. Jego zdaniem kluczowym wyzwaniem dla większości firm, chcących sprostać konkurencji jest dostęp do informacji w czasie rzeczywistym. Analiza dużych zbiorów danych pozwoli przedsiębiorcom dotrzeć do najdrobniejszych detali w zalewie informacji, dzięki czemu pracownicy będą spędzać mniej czasu na analizowanie danych, a bardziej skupiać się na kreowaniu i dostarczaniu firmie innowacyjnych wartości. Już dzisiaj przedsiębiorcy mają możliwość korzystania z nowoczesnych narzędzi (jak Sage X3) pozwalających w czasie rzeczywistym zarządzać skomplikowanymi procesami biznesowymi.

***

Stephen Kelly i Himashu Palsuse wygłosili swoje wystąpienia w Nowym Orleanie podczas trwającego w dniach 28-30 lipca Sage Summit, który zgromadził kilkanaście tysięcy przedsiębiorców z całego świata, chcących wymienić się doświadczeniami i pomysłami na prowadzenie biznesu. Wśród prelegentów i panelistów wystąpili eksperci, gwiazdy polityki i filmu, m.in. Colin Powell, Deepak Chopra, Jane Seymour. 

Obszerna relacja z tego wydarzenia z możliwością obejrzenia i wysłuchania wystąpień głównych prelegentów: http://na.sage.com/sage-summit/videos.  

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"