Instagram: Nasze algorytmy dobierają najlepsze treści dla użytkowników

Treści prezentowane na kontach użytkowników są dobierane starannie przez algorytmy dobrane indywidualnie do każdego internauty - zapewnia Instagram. Szef serwisu wyjaśnia, w jaki sposób funkcjonują mechanizmy platformy i w jaki sposób materiały są wyświetlane konkretnym użytkownikom w określonych sekcjach, takich jak Odkrywaj czy Reels.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Instagram: Nasze algorytmy dobierają najlepsze treści dla użytkowników

Należący do Facebooka serwis Instagram jest miejscem, w którym są zamieszczane głównie treści graficzne, w tym w dużej części zdjęcia wykonane przez profesjonalistów lub amatorów.

Instagram wciąż zyskuje na popularności, zarówno w skali globalnej, jak i w Polsce. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. platforma zanotowała w naszym kraju 9,87 mln odwiedzających i 33,83 proc. zasięgu.

Jak działa Instagram?

Na początku czerwca br. Instagram poinformował, że zmienia sposób prezentowania treści po tym, jak został oskarżony o ograniczanie zasięgu propalestyńskich wiadomości podczas niedawnego konfliktu w Strefie Gazy. Media społecznościowe od tygodni były oskarżane o antyarabskie i antymuzułmańskie uprzedzenia.

Teraz na blogu Instagrama Adam Mosseri, szef serwisu wyjaśnił krótko w jaki sposób funkcjonują algorytmy tej platformy odpowiedzialne za dobór konkretnych treści.

Zgodnie z tymi informacjami algorytmy Instagrama funkcjonują nieco inaczej w zależności od tego, czy użytkownik korzysta z platformy Stories, gdzie poszukiwani są głównie znajomi, czy też z sekcji Odkrywaj lub Reels, które są z kolei obszarem poszukiwania nowych wątków i tematów.

Mosseri wyjaśnia, że na głównym koncie użytkownika treści są wyświetlane na podstawie takich wskaźników jak popularność konkretnego postu, liczba interakcji z nim związanych oraz sposób powiązania odbiorcy z autorem danego wpisu.

Instagram tłumaczy, że w sekcji Odkrywaj (Discover) inny algorytm sugeruje użytkownikowi treści na podstawie jego zachowań w serwisie - obejrzanych, skomentowanych, polubionych lub zapisanych materiałów. Maszyna stara się dobrać treści, które mogą spodobać się użytkownikowi zgodnie z jego preferencjami.

Jak zaznacza Mosseri, jeszcze inaczej funkcjonuje algorytm w wypadku platformy Reels. Tutaj podsuwane są użytkownikowi treści z kont, których na co dzień nie obserwuje. Mechanizmy śledzą następnie zachowania odbiorcy, m.in. to, czy sugerowane materiały wideo zostały obejrzane do końca i czy wywołały z jego strony jakieś reakcje. Na tej podstawie są dobierane kolejne zdjęcia czy filmy.

Instagram podkreśla także, że stara się nauczyć algorytm, by nie przedstawiał on treści graficznych lub filmowych w słabej jakości oraz tych o charakterze ściśle politycznym. Mosseri zapewnia również, że serwis cały czas pracuje nad komunikacją z użytkownikami, których materiały zostały zablokowane w serwisie i wyjaśnienia im, z jakiego powodu  określone treści usunięto.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"