Instagram rozpoczyna flagowanie i ograniczanie zasięgu fake newsów. Na razie tylko w USA

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami należący do Facebooka serwis Instagram rozpoczął aktywną walkę z fake newsami pojawiającymi się na platformie. Użytkownikom w Stanach Zjednoczonych udostępniono możliwość flagowania treści uważanych przez nich za dezinformację. Materiały są weryfikowane przez organizacje typu fact-checkers, a te uznane za fake newsy będą mniej widoczne dla użytkowników Instagrama.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Instagram rozpoczyna flagowanie i ograniczanie zasięgu fake newsów. Na razie tylko w USA

Teraz zgodnie z informacjami podanymi przez Reutersa Instagram oddał użytkownikom w Stanach Zjednoczonych opcję pozwalającą  im na raportowanie i flagowanie treści które uważają oni za wprowadzające w błąd.

Materiały zgłoszone przez internautów są weryfikowane przez te same organizacje typu fact-checkers, które zostały zatrudnione przez Facebooka i od wielu miesięcy zajmują się weryfikowaniem informacji w tym serwisie. W sumie na potrzeby Facebooka i obecnie Instagrama pracują 52 takie organizacje działające w 30 różnych krajach.

Cytowana przez Reutersa Stephanie Otway, rzeczniczka Instagrama wyjaśnia, że postępowanie z materiałami uznanymi za fałszywe jest podobne jak w Facebooku. Treści tego typu nie są likwidowane, ale znacznemu ograniczeniu ulegają zasięgi takich materiałów. Są one usuwane z sekcji Explore, a także z systemu tagów, co znacznie utrudnia ich odnalezienie na Instagramie. Praktycznie jedynym sposobem dotarcia do podobnych treści jest odnalezienie ich na koncie wydawcy.

Według zapowiedzi w nadchodzącym czasie zastosowane obecnie w USA narzędzia służące do walki z fake newsami mają zostać zastosowane także w innych częściach świata, nie wiadomo jednak dokładnie kiedy pojawią się w polskiej wersji Intagrama.

W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczy koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"