Serwis Instagram funkcjonuje na rynku od 2010 r., został założony przez Mike'a Kriegera i Kevina Systroma, jego główną zaletą były dostępne dla każdego filtry fotograficzne, dzięki którym użytkownicy mogą publikować starannie spreparowane zdjęcia.
Wiosną 2012 r. Instagram został kupiony przez Facebooka za ok. miliard dol. Kwota nie była przesadnie wysoka biorąc pod uwagę fakt, że obecnie liczba miesięcznych użytkowników platformy przekracza globalnie miliard, a w samych Stanach Zjednoczonych wynosi z górą 115 mln, choć według prognoz ich przyrost ma w nadchodzących latach hamować.
Niedawno niepokojące sygnały dotyczące Instagrama dostarczył „Financial Times”. Według danych Ofcomu we wrześniu 2020 r. w Wielkiej Brytanii użytkownicy w wieku 18-24 lata spędzali w serwisie 10 i pół minuty każdego dnia. To spadek z ponad 15 minut w poprzednim roku. Jednocześnie ta sama grupa spędzała ponad pół godziny dziennie na oglądaniu treści na TikToku i ponad godzinę na YouTube.

Wertykalne treści w sekcji Eksploruj
Teraz napłynęły nowe informacje o tym, że Instagram toczy walkę o zaangażowanie użytkowników. Dostarczył je m.in. na Twitterze Alessandro Paluzzi, jeden z ekspertów śledzących rynek mobilnych platform społecznościowych.

Według tych danych Instagram rozpoczął ograniczone testy opcji związanej z obsługą sekcji Eksploruj na tej platformie. Chodzi o wyświetlanie treści w układzie pionowym oraz możliwość ich swobodnego przeglądania za pomocą ruchów palca.
Zgodnie z doniesieniami po wybraniu określonego materiału byłby on prezentowany w trybie pełnoekranowym, z możliwością swobodnego powrotu do przeglądanych wcześniej wpisów za pomocą prostego gestu.
Na razie nie wiadomo kiedy Instagram zamierza zakończyć prowadzone obecnie próby i wprowadzić rozwiązanie powszechnie dla użytkowników.
Według ekspertów, na których powołują się branżowe media planując nowe rozwiązanie Instagram chce konkurować przede wszystkim z TikTokiem. Chiński serwis oferując podobną opcję ma zapewniać sobie większe zaangażowanie odbiorców, do czego dąży także serwis należący do Facebooka.

Czytaj także: Instagram uruchamia tłumaczenia w relacjach











