Dane z pomiaru streamów audio/wideo po raz pierwszy zostały zaprezentowane w wynikach Megapanelu PBI/Gemius z sierpnia ub.r. (zobacz szczegóły). Po miesiącu do badania dołączyła Gazeta.pl, za to wycofał się z niego Cyfrowy Polsat. - Po pierwsze, nie ma w nim naszej konkurencji (chodzi o TVP i TVN - przyp.red.), a po drugie nie obejmuje ono wszystkich platform dystrybucji treści, na jakich dostępna jest Ipla, co nie daje pełnego obrazu ani rynku, ani naszej usługi - tłumaczyła Olga Zomer, rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu (więcej na ten temat).
Z kolei od wyników z grudnia ub.r., które zostały właśnie zaprezentowane, do pomiaru audio/wideo przystąpiła Grupa Interia.pl. Członek zarządu firmy Radosław Kućko już jesienią mówił, że Interia chciała najpierw sprawdzić metodologię tego badania i w niedługim czasie może do niego dołączyć.

Grupa Interia.pl od razu została liderem w dwóch zestawieniach dotyczących audio i wideo. Jej użytkownicy w grudniu korzystali z takich treści na urządzeniach stacjonarnych przez 14,32 mln godz., ponad dwa razy dłużej niż w przypadku stron Allegro i GG, które zajęły kolejne miejsce. Ponadto materiały audio i wideo w serwisach Interii zanotowały 45 mln odtworzeń, o 11,9 mln więcej niż na stronach Onetu i RASP.
Za to witryny Onetu i RASP utrzymały pierwsze miejsce pod względem zasięgu (z 4,08 mln użytkowników) oraz wizyt streamowych (z 21,68 mln).











