ITI Holdings będzie miał całe Multikino

Grupa ITI uzgodniła nabycie 50% udziałów w Multikinie należących do UCI

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

ITI Holdings odkupi od United Cinemas International (UCI) połowę kapitału sieci kin Multikino za 15 mln USD. Zapłata nastąpi w dwóch równych transzach - w marcu i wrześniu tego roku.

- Nabycie należących do UCI 50% udziałów w Multikinie jest zgodne z naszą strategią uzyskiwania pełnej operacyjnej kontroli nad naszymi medialnymi aktywami, co pozwala generować dalsze synergie. Częstotliwość oglądania filmów kinowych przez polskich widzów oraz ceny biletów w Polsce są nadal na niższym poziomie niż średnia europejska, dzięki czemu rynek ten pozostaje w Polsce atrakcyjny w średnim i długim horyzoncie czasu. Dziękujemy UCI i jego kadrze kierowniczej za udaną współpracę oraz za ich wkład w osiągnięcie sukcesu przez Multikino w okresie od uruchomienia pierwszego polskiego multipleksu w Poznaniu w 1998 roku do dzisiaj - powiedział Jan Wejchert, Prezes Grupy ITI.

Ubiegły rok Multikino zakończyło z 2 mln USD zysku EBITDA (zysk operacyjny + amortyzacja) przy 16,7 mln USD sprzedaży.

W dniu 5 marca 2004 roku Multikino otworzyło swój siódmy multipleks, który znajduje się w centrum handlowym Galaxy w Szczecinie. Multikino w Szczecinie dysponuje 9 ekranami, jest wyposażone w najnowocześniejsze urządzenia do projekcji oraz najnowocześniejszą technologię do odtwarzania dźwięku, oraz dysponuje 2.145 miejscami siedzącymi na widowni. Obiekt w Szczecinie zwiększył ogólną liczbę ekranów projekcyjnych, którymi dysponuje Multikino, do poziomu 74.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii