Jacek Dzięcielak: reklama natywna w kanale mobilnym mocno angażuje odbiorców

- Za używaniem formatu natywnego w segmencie reklamy mobilnej przemawiają powalające wskaźniki zainteresowania i zaangażowania konsumentów. Jednak termin „reklama natywna” jest masowo dewaluowany i używany do form nie związanych z tworzeniem treści, które nie mają tak dużej skuteczności - ocenia dla serwisu Wirtualnemedia.pl Jacek Dzięcielak z Media Impact Polska.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Jacek Dzięcielak: reklama natywna w kanale mobilnym mocno angażuje odbiorców
Jacek Dzięcielak

Według prognoz firmy IHS dla Facebook Audience Network w 2020 r. ponad 63 proc. wszystkich reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych będzie miała format natywny. To przełoży się na 53 mld dol. wydatków na reklamę natywną.

Z danych przedstawionych przez IHS wynika, że w ub.r. reklama natywna wygenerowała globalnie 14,1 mld dol. i stanowiła 51,8 proc. wszystkich reklam publikowanych w kanale mobilnym. Oznacza to dalszy dynamiczny wzrost w porównaniu z latami poprzednimi począwszy od roku 2012, w którym format natywny stanowił jedynie 14,2 proc. całego segmentu mobilnego. Analitycy IHS prognozują, że udział reklam natywnych w całym obszarze reklamowym na urządzeniach przenośnych wzrośnie do 53,3 proc. w br., by w 2020 r. osiągnąć udział na poziomie 63,2 proc., co będzie oznaczało 53,3 mld dol. wydatków na format natywny.

grafika

Komentując wyniki badań i prognoz IHS dla serwisu Wirtualnemedia.pl Jacek Dzięcielak, CEO Media Impact Polska widzi przed reklamą natywną bardzo obiecujące perspektywy. - Reklama natywna jest zdecydowanie nową formą obecności marek - zauważa Jacek Dzięcielak. - To, co zdecydowanie przemawia za jej używaniem to powalające wskaźniki zainteresowania i zaangażowania konsumentów. Wyzwaniem jest natomiast całkiem nowa koncepcja obecności marek, która wymaga zbudowania spójnego standardu oraz ekosystemu technologicznego. Przy masowo przepływających użytkownikach z desktopu do mobile’a oraz niewielkim możliwościom wykorzystania form reklamowych w telefonach, mobilna reklama natywna wymaga szybkiego pochylenia się nad nią wydawców, agencji i reklamodawców - podkreśla Jacek Dzięcielak. Jednocześnie zdecydowanie przekonuje, że w przyszłości format natywny będzie praktycznie jedynym rozwiązaniem dla reklamodawców promujących się w segmencie mobilnym.

- Osobiście wierzę, że reklama natywna w kanale mobilnym jest jedynym z formatów, które można w ogóle rozważać - podkreśla z naciskiem Dzięcielak. - Formy masowe i intruzywne są w sprzeczności z naturą mobile'a, który jest bardzo osobisty. To, co broni tę tezę, to faktyczna skuteczność kampanii natywnych. Jest jednak jedno „ale” - to że termin „reklama natywna” jest masowo dewaluowany i używany do form nie związanych z tworzeniem treści, a tylko występujących w ich otoczeniu. Takie formy nie mają juz aż tak dużej skuteczności. Z mojej perspektywy prawdziwie działająca reklama natywna jest oparta o tworzenie treści dopasowanych do potrzeb użytkownika, czyli jest związana z treściami (content), ale i z danymi i ich dynamicznym wykorzystaniem do celów targetowania. Mówiąc o dominacji reklamy natywnej, mówimy o kanale mobilnym. Podpisuję się pod tym obiema rękami - deklaruje CEO Media Impact Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"