Jak budować dobre relacje z klientami w branży gastronomicznej?

Budowanie zaufania i trwałej relacji z gościem restauracji możemy rozpocząć jeszcze zanim ten przekroczy próg naszego lokalu. Jak postępować, aby zyskać nowych klientów i sprawić, aby stali się stałymi bywalcami?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Przyciągnij nowych gości…

Czasami najprostsze sposoby okazują się najlepsze. Ciekawa nazwa, zwracający uwagę szyld lub tablica z wyeksponowaną ofertą dnia może być pierwszym punktem, w którym klient dowie się o naszym lokalu i wytworzy pewne skojarzenia z nim związane. Warto zatem już w tym momencie zadbać o to, aby o nas nie zapomniał – dobrze widoczne menu, kupony rabatowe dostępne na wyciągnięcie ręki dla przechodniów lub ulotki z ofertą i adresem strony internetowej będą świetną zachętą do poznania restauracji bliżej. Pamiętajmy, że zaciekawiony klient, mimo, iż może nie odwiedzi naszego lokalu w danym dniu, będzie chciał dowiedzieć się o nas więcej – i prawdopodobnie wybierze do tego celu Internet. To właśnie on jest jednym z najważniejszych kanałów, dzięki którym możemy komunikować się z klientami. Stanowi najprostszą i najpopularniejszą drogę, poprzez którą goście szukają szerszych informacji na temat serwowanej w lokalu kuchni czy godzin otwarcia. Dlatego aktualna i przejrzysta strona internetowa to podstawa strategii marketingowej.

Jak przywitać nowych klientów, którzy goszczą w progach naszej restauracji po raz pierwszy? Warto zrobić na nich dobre wrażenie i zadbać o nich w szczególny sposób. Świetnym pomysłem będzie powitalny poczęstunek, lampka wina do zamówionej kolacji lub zainteresowanie się tym jak dowiedzieli się o naszym lokalu. Nawet drobny gest sprawi, że poczują się wyjątkowo i docenią indywidualne podejście.

… i ich zatrzymaj!

Częstym błędem restauratorów jest niedocenianie wpływu jaki ma na odbiór lokalu jego obsługa. Dobrze przeszkolony, uprzejmy i nienachalny personel jest jednym z najcenniejszych elementów tworzących odpowiednią atmosferę lokalu. To właśnie kelnerzy mają bezpośredni kontakt z gośćmi i stanowią wizytówkę restauracji. Bardzo trudno jest odzyskać zaufanie klientów, na których obsługa wywarła negatywne wrażenie. Dlatego tak ważne jest, aby wzbudzić w gościach przeświadczenie, że są mile widziani, bardzo chętnie przywitamy ich ponownie i postaramy się, aby każda kolejna wizyta była lepsza od poprzedniej.

Karty lojalnościowe, zaproszenia na wydarzenia organizowane w lokalu, specjalne promocje dla stałych klientów to tylko niektóre sposoby, aby zachęcić gości do regularnych odwiedzin. Jeśli poczują się w naszej restauracji swobodnie i będą pewni jakości zarówno kuchni jak i obsługi, nie zawahają się zarekomendować ją swoim znajomym lub odwiedzić  ponownie w większym gronie, na przykład z rodziną lub przyjaciółmi. – komentuje Wojciech Wójcik z Multigastro.pl.

Prowadzenie restauracji wymaga ciągłego wsłuchiwania się w potrzeby klientów – nie możemy zapominać o tym, że aby stworzyć efektywny dialog z gośćmi musimy realnie zaangażować ich w życie restauracji. Planujemy wprowadzić nowe danie do menu? Zaproponujmy klientom małe porcje w formie starterów i zapytajmy o ich opinie. Nie tylko uzyskamy cenne informacje, które pozwolą nam ulepszać ofertę, ale sprawimy, że goście poczują, iż tworzą lokal razem z nami.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"