Według danych GUS, 87,3 proc. osób w wieku 16-74 lata łączy się z internetem za pomocą telefonu,
To o wiele więcej niż w przypadku komputerów stacjonarnych (19,4 proc.) i tabletów (16,2 proc.). Laptop wciąż pozostaje ważnym narzędziem pracy i nauki, ponieważ korzysta z niego ponad połowa internautów (56,9 proc.).
69 proc. Polaków czytało online wiadomości, gazety i czasopisma, 75 proc. korzystało z komunikatorów, 69 proc. korzystało z e-maila, 66 proc. wyszukiwało informacje o towarach i usługach, 63 proc. korzystało z mediów społecznościowych, 57 proc. zamawiało towary lub usługi przez Internet, 58 proc. korzystało z bankowości internetowej.
Aż 99 proc. firm w Polsce ma dostęp do internetu, a 68 proc. posiada stronę internetową. Co więcej 48 proc. przedsiębiorstw wykorzystuje media społecznościowe, a 58,8 proc. zatrudnionych ma zapewnione połączenie z internetem w miejscu pracy.












