Netflix sprawdził, w jaki sposób widzowie platformy konsumują dostępne na niej treści. Okazuje się, że większość Europejczyków (60 proc.) korzysta z ekranu telewizyjnego, który jest podłączony do internetu. W Polsce ten odsetek wynosi 47 proc. Najczęściej odpowiedzialne są za to dekodery STB (set top box- np. dekodery sieci kablowych). Popularne są także urządzenia odbierające media strumieniowe, takie jak Apple TV, Chromecast lub konsole Xbox i PlayStation.
Użytkownicy Netflixa z Europy korzystają z trzech do pięciu różnych urządzeń podłączonych do sieci. Oglądają odcinki jeden po drugim na wszelkich dostępnych ekranach - od smartfona po telewizor typu smart TV.
- Rozrywka przenosi się do sieci, a konsumenci odkrywają, że mają coraz więcej kontroli nad tym, co oglądają. Zależy im szczególnie na możliwości wyboru, jakości i większej elastyczności. Takie potrzeby napędzają nowe trendy, które z kolei kształtują przyszłość rozrywki. Wkraczamy w wiek łączności między wieloma urządzeniami i erę rozrywki kontekstowej - mówi Greg Peters, dyrektor ds. produktów w Netflix.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jaki-byl-mijajacy-rok-na-netfliksie-infografika ##
Ze statystyk Netflixa wynika, że choć w całej Europie najwięcej kont jest zakładanych przez urządzenia mobilne i laptopy, to konsumenci przenoszą się stopniowo na nowe platformy - głównie telewizję hybrydową. 38 proc. Europejczyków założyło konto w serwisie Netflix na urządzeniu mobilnym, po 6 miesiącach za pomocą smartfona/tabletu korzysta z niego już tylko nieco ponad 17 proc., natomiast aż 63 proc. ogląda treści na ekranie telewizora.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/amazon-przed-netflixem-na-czele-niemieckiego-rynku-platnego-vod ##
Polscy abonenci poświęcają aż ośmiokrotnie więcej czasu na oglądanie treści Netflix na telewizorach niż na swoich urządzeniach mobilnych. 17 proc. dokonało rejestracji konta poprzez aplikację mobilną, a po pół roku 47 proc. korzystało z serwisu głównie poprzez telewizor, jedynie 6 proc w mobile. Sugeruje rosnący popyt na treści udostępniane za pośrednictwem telewizji hybrydowej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/do-2021-roku-5-mln-polakow-ma-miec-telewizor-4k ##
- Ludzie zawsze chętnie oglądali telewizję i to szybko się nie zmieni. Piękno telewizji podłączonej do sieci tkwi w tym, że widzowie będą wybierać to, co najlepsze w ofercie konwencjonalnej telewizji, a przy tym cieszyć się korzyściami, jakie daje technologia hybrydowa. Konsumenci mogą teraz nasycić oczy treściami wyświetlanymi na dużym ekranie w ich własnych domach, ale doświadczenia te są bardziej osobiste, dopasowane do indywidualnych gustów i preferencji, a przy tym dostępne na życzenie, wciągające i interaktywne. Użytkownicy odkrywają ten świat wspólnie z Netflix i coraz bardziej podobają im się wrażenia, jakie zapewnia telewizja hybrydowa - dodaje Peters.
Netflix ma ponad 109 mln użytkowników na całym świecie. Na koniec trzeciego kwartału tego roku serwis osiągnął prawie 3 mld dol. przychodu. W przyszłym roku na produkcję własnych treści zostanie przeznaczone 8 mld dolarów.












