Jak wyglądają dane odnośnie wymiany stolarki w programie „Czyste Powietrze”?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który sprawuje patronat honorowy nad programem społecznym „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ”, przekazał, na prośbę Związku POiD, najnowsze statystyki dotyczące dofinansowania z programu „Czyste Powietrze” na wymianę stolarki otworowej. Jak wskazują dane, największą popularnością cieszył się zakup wraz z dopłatą nowych, energooszczędnych okien.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Na wymianę stolarki okiennej lub drzwiowej zostało złożonych 70 236 wniosków o dofinansowanie, wśród których 53 497 rozpatrzono pozytywnie. Suma powierzchni stolarki okiennej wnioskowanej do wymiany wyniosła 1 395 794 m2, a więc o ok. 15% więcej niż jesienią ubiegłego roku. Zaś suma powierzchni stolarki drzwiowej osiągnęła wynik: 427 744 m2, czyli o ok. 30% więcej niż we wcześniej omawianym okresie (z danymi z ubiegłego roku można zapoznać się TU). Tylko kompleksowa wymiana okien i drzwi może przynieść wymierne korzyści termoizolacyjne. Jednakże widać wyraźny trend w wymianie drzwi, których liczba znacznie wzrosła w ostatnich kilku miesiącach.

Związek POiD w ramach kampanii społecznej „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ” jest w stałym kontakcie z NFOŚiGW. Efektem współpracy było chociażby webinarium o programie „Czyste Powietrze” z udziałem eksperta tejże instytucji, przygotowane dla Partnerów akcji, które miało miejsce jesienią ubiegłego roku. W kwietniu planowane jest kolejne tego typu spotkanie – tym razem na temat zasad wypełniania wniosków. Dzięki temu producenci stolarki będą mogli służyć swoim klientom profesjonalnym doradztwem w zakresie zakupu nowoczesnej stolarki otworowej wraz z dofinansowaniem.

W ubiegłym roku Związek POiD wystąpił ponadto do NFOŚiGW z propozycją zmiany zapisów w programie „Czyste Powietrze”. Postulat dotyczył wyodrębnienia oddzielnych kategorii dla bram garażowych i drzwi zewnętrznych, które są aktualnie rozpatrywane razem. Związek zaproponował również zwiększenie kwoty dotacji dla stolarki drzwiowej. NFOŚiGW zadeklarował, że przeanalizuje petycję stowarzyszenia.

***

Organizowana przez Związek POiD, ogólnopolska kampania społeczna „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ” (www.dobrymontaz.com) promuje wśród inwestorów indywidualnych ideę wymiany stolarki budowlanej i poprawy efektywności energetycznej budynków. Partnerzy Strategiczni kampanii to firmy: Aluprof, BFT, FAKRO, Hörmann, Klimas Wkręt-met, SOUDAL, Wiśniowski; Partnerzy Główni: Ponzio, PORTA; Partnerzy Wspierający: Amberline, Anwis, Baltica, BUDVAR, Erkado, Glasslift, GU, Invado, Krispol, Oknoplast, Ronkowski, Roto, Stalprodukt Zamość, Winkhaus. Kampanii towarzyszą również patroni honorowi, merytoryczni i medialni, zaś w charakterze Ambasadorów wspierają ją profesjonalni monterzy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"