Jaki będzie profil shoppera w 2017 roku? Dowiedz się już teraz!

Pomimo wzrostu popularności rynku e-commerce wielu z nas nie wyobraża sobie innych zakupów niż tych dokonywanych w stacjonarnych sklepach. Powód? Produkty można dotknąć, zobaczyć, porównać  między sobą. Ale co zrobić, by zachęcić do ich kupna? To właśnie zadanie dla shopper & trade marketera

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W Stanach Zjednoczonych inwestycje przeznaczone na ten cel rosną co roku o ok. 21% (np. firma Procter&Gamble wydaje na shopper marketing ponad 500 mln USD rocznie!). 

W Polsce jest to obszar wciąż niedoceniany i niedofinansowany, dlatego odnotowuje się coraz większą potrzebę podejmowania wymiany doświadczeń w tej kwestii, m.in. inspirujące prelekcje na ten temat zostaną przedstawione podczas Shopper & Trade Sales Marketing Summit 2017, która odbędzie się 9 lutego 2017 r. w Hotelu Intercontinetal w Warszawie. Będzie to również doskonała okazja do networkingu.

Nowe zachowania konsumentów

Zadania shopper & trade marketerów ciągle zmieniają się wraz ze zmianą stylu życia i preferencji konsumentów, m.in. z digitalizacją życia, późnym zakładaniem rodziny, nowym modelem prowadzenia gospodarstwa domowego (coraz częściej jednoosobowego), a także wydłużającym się czasem pracy, wzrostem zarobków czy starzejącym się społeczeństwem. Nie bez znaczenia jest też rola kobiet – 88% decyzji zakupowych w punkcie sprzedaży podejmują właśnie one.

Również rośnie znaczenie dzieci, tzw. pokolenia jednorożców, zwłaszcza jedynaków lub pochodzących z tzw. patchworkowych rodzin, gdzie rodzice zazwyczaj nie mają czasu dla swoich dzieci i rekompensują im to kupowaniem prezentów. Jak więc nadążyć za tym, co dzieje się i zmienia na naszych oczach?

Profil shoppera 2017 - jaki będzie?

Głównym zadaniem, przed którym stoi cały obszar retail, jest nieustanna aktualizacja profilu shoppera różnych segmentów rynku. Aby uzyskać całkowity jego obraz, należy odpowiedzieć na kilka pytań (zasada 5xW):

1. Kto kupuje? (Who?)

2. Gdzie kupuje? (Where?)

3. Kiedy dokonuje zakupów? (When?)

4. Czego szuka w sklepie? (What?) + Co jeszcze mogłoby go zainteresować? (What else?)

5. Jaki jest sposób podejmowania decyzji zakupowych? (Which way?)

Oprócz tego obserwuje się: emocje, wartość koszyków, czas trwania zakupów, zainteresowania, a także ścieżki konsumentów.

Dzięki temu możliwe staje się odczytanie i interpretacja zachowań klienta w procesie zakupu danego produktu, co jest kluczem do sukcesu w personalizowaniu przekazu, który do niego trafia. Czy wiesz, że 70% decyzji co do wyboru danej marki dokonywanych jest w punkcie, a aż 68% decyzji zakupowych nie jest zaplanowana z góry, tylko odbywa się spontanicznie?

Milenialsi – czym jeszcze można ich zaskoczyć?

Specyficzną grupą są także tzw. milenialsi, czyli grupa młodych osób znających internet “od zawsze”. Kim są i jakie podejmują decyzje zakupowe? Jak odczytać ich potrzeby i dostosować się do ich stylu życia? Badania pokazują, że:

• 48% z nich kupuje produkty polecone przez znajomych,

• 29% z nich jest w stanie zapłacić więcej za produkt kultowy, 

• 28% z nich dzieli się informacjami o produkcie w zamian za zniżkę.

A czy chcesz wiedzieć…

• Jak wyglądają obecnie ścieżki zakupowe?

• Jak Scharing Economy zmienia trendy zakupowe?

• Jak integrować różne kanały sprzedaży?

• Jak wykorzystać Omnichanel w strategii na 2017 rok?

• Jak budować okazje konsumpcji wśród młodych?

• Jakie są europejskie trendy sprzedaży wielokanałowej?

• Jak wyglądają badania miejsca sprzedaży? Jak rozumieć pojęcie “shop doctor”?

• Cross selling i Upp-selling - Jak to robić dobrze?

• Jaki będzie profil shoppera w 2017 roku?

Tego oraz wiele więcej dowiesz się podczas jednodniowej konferencji Shopper&Trade Marketing Summit 2017. Jest to obowiązkowe spotkanie dla osób odpowiedzialnych za wzrost sprzedaży w sektorze retail. 

Ważne informacje dot. wydarzenia:

• Termin: 9 lutego 2017 roku

• Miejsce: Hotel InterContinental/Warszawa

• Formuła: Prelekcje + Solution Update + Wine networking + Sesja Q&A

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+